اردوی سنتز نانوذرات طلا در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی تبریز برگزار شد

تهران (پانا) - سه کارگاه آموزشی تجهیزات نانو با هدف آشنایی با سنتز نانوذرات در محل آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو در پژوهشسرای دانش‌آموزی تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

طیبه غفاری، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان، شهر تبریز در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: در پژوهش‌سرای آذربایجان، دوره‌ها و کارگاه‌های مقدماتی و تخصصی آموزش نانو و تجهیزات مورد کاربرد در این حوزه، برای دانش آموزان و دبیران علاقمند برگزار می‌شود.

وی افزود: 135 دانش‌آموز طی آذرماه سال جاری با حضور در سه رویداد آموزشی، در این مرکز تحت آموزش قرار گرفتند. رویداد اول، کارگاه سنتز نانوذرات طلا و آموزش روش طیف‌سنجی نوری (اسپکتروفوتومتری) برای آنالیز نانوذرات با حضور 49 نفر از دانش‌آموزان هنرستان‌های رسالت و امیرکبیر با تدریس خانم فاطمه پاشالو،کارشناس آزمایشگاه نانو، بود.

غفاری اضافه کرد:‌ رویداد دوم، کارگاه آشنایی با تجهیزات آموزشی آزمایشگاه نانو با حضور 58 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دانش‌آموز با تدریس آقای داود حسن‌پور و رویداد سوم، کارگاه آشنایی با دستگاه‌های الکتروریسی و التراسونیک با حضور 28 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان 3 دوره اول متوسطه با تدریس آقای محمدرضا موبدی بود.

آزمایشگاه نانوی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان تبریز با کسب 943 امتیاز در سومین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (شبکه آزمایشگاه‌های توانا) در نیمه اول سال‌ 1396 مقام اول را در بین 78 مرکز عضو شبکه کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار