ساداتی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: افزایش قیمت حامل های انرژی به نفع تولید داخلی نیست

تهران(پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید با شرایط موجود کشور تولید از هر چیزی واجب‌تر است و بدون شک تعطیلی واحدهای تولیدی مشکلات جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۹۸۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران،سیدجواد ساداتی نژاد افزود: افزایش میزان مالیات و نرخ حامل های انرژی، شلیک تیر آخر به تولید است و اشتغال موجود را هم تهدید می کند.

وی ادامه داد: حمایت از اصناف و بخش خدمات به عنوان بخش مهمی از اشتغال جامعه است و تاکنون تسهیلاتی برای این دو حوزه در نظر گرفته نشد ، در حالی که ایجاد اشتغال در این دو بخش سریع تر و ارزانتر از سایر بخش ها است. وی تصریح کرد: افزایش قیمت حامل های انرژِی باعث تورم ضد تولید خواهد بود و به طور کل هر برنامه ای که موجب افزایش هزینه های تولید شود، در شرایط فعلی با سود اندک واحدهای تولیدی، باعث تعطیلی تولید خواهد شد.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: بودجه سالانه باید برشی از برنامه ششم توسعه کشور باشد و لذا بودجه سال ۹۷ از این جهت باید در کمیسیون تلفیق و صحن مورد بررسی و انطباق قرار گیرد. اصلی ترین چالش کشور بیکاری است؛ بنابر این بودجه سال ۹۷ باید در راستای حل این چالش اساسی و ایجاد اشتغال طراحی شده باشد.

وی اظهار داشت: از آنجا که منابع دولتی به تنهایی نمی تواند مشکل اشتغال را حل کند، باید سرمایه های بخش خصوصی دراین زمینه جذب شده و جذب سرمایه بخش خصوصی نیازمند فضای مناسب و با ثبات در محیط کسب وکار است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر این محیط فراهم نشود، نه تنها اشتغال چند صد هزار نفری دولت محقق نخواهد شد بلکه اشتغال موجود از بین خواهد رفت. هر سال ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر تحصیل کرده به جمع بیکاران اضافه می شود؛ بنابر این حمایت از تولیدکنندگان که دچار نقدینگی شدید هستند، در این شرایط ضروری است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ نباید معیشت مردم را تهدید کند، ادامه داد: بودجه ۹۷ نباید قیمت کالاهای اساسی را افزایش دهد ضمن اینکه فراموش نشود بخشی از مردم زندگی شان بدون یارانه دچار اختلال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار