یک هنرمند نقاش در گفت و گو با پانا:

احترام به طبیعت قانون زندگی را به ما خواهد آموخت

تهران (پانا) - یک هنرمند نقاش که نمایشگاه ویژه ای را درباره درختان در گالری برسام برپا کرده، معتقد است احترام به طبیعت الفبا و قانون زندگی را بدون هیچ درس و تعلیمی به انسان خواهد آموخت.

کد مطلب: ۶۹۸۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وحید رحیمی علایی شاعر و نقاش باسابقه که این روزها آثار خود را با محوریت موضوع درختان در نمایشگاه نقاشی «پیدای نهان» گالری برسام به نمایش عمومی گذاشته است، در گفت و گو با پانا درباره موضوع آثار خود بیان کرد: بیش از هر چیز آنچه برای من در ارتباط با نقاشی مهم بوده و هست، وجود طبیعت در آثارم است. نگاه این نمایشگاه به اهمیت مادرانه طبیعت است. از نظر من درخت ناموس زمین است و قداست بیش از اندازه ای دارد.
وی افزود: بنا به تجربه 30 ساله ام در هنر، نمی توان از اهمیت هیچ چیز به اندازه درخت نام برد. اگر خاک ارزش معدنی دارد، به خاطر وجود درخت است. اگر آب سالم است و چشمه ها سرشارند، اگر تصادفات در برخی مناطق به حداقل می رسد، همه به خاطر وجود درختان است. درخت آبروی یک شهر است، ریه آن است و باعث می شود در محیط صد متری در آپارتمان 4 طبقه 20 تا 50 درصد در هزینه آب و گاز صرفه جویی شود.
این هنرمند نقاش با اشاره به اهمیت درختان در شهر و ضرورت پرداختن به این موهبت الهی در هنر توضیح داد: اگر در شهر ما درختان بیشتری باشند، فاضلاب ها نیاز به تخلیه ندارند.
وی با بیان این که انسان امروز قداست آفرینش را نادیده گرفته است، ادامه داد: اگر مادری قادر به تربیت درست کودکش نیست، چون یاد نگرفته چطور به طبیعت احترام بگذارد. حال آن که احترام به طبیعت بدون آن که نوشتن و خواندن بلد باشیم، قانون زندگی را به ما خواهد آموخت.
رحیمی علایی درباره ویژگی آثار به نمایش درآمد در نمایشگاه «پیدای نهان» خاطر نشان کرد: این نمایشگاه شامل 35 تابلوی نقاشی است که تعداد 30 اثر آن دارای نام و عناوین مشخصی است. اولین آن ها که سرفصل کارهایم هست، حرمت نام دارد و تصویری انتزاعی تر نسبت به سایر نقاشی هاست. همه این آثار روی نئوپان و ببا رنگ های ساختمان کشیده و نصب شده اند. همه این نقاشی ها را از طبیعت الهام گرفته ام و نقش هایی را زده ام که خودم قادر به تکرار آن نیستم. به نظرم هیچ یک از تابلوها قابل نسخه برداری نیست و در آن سبکی شخصی به کار گرفته ام و به دلیل تقدس و احترامی که برای بانوان و مادران این سرزمین قائل هستم و اعتقادی که مبنی بر مادری دختان بر زمین دارم، این نمایشگاه را به مادر عزیزم تقدیم کرده ام.
گفتنی است نمایشگاه نقاشی «پیدای نهان» با تمدید یک هفته ای تا روز چهارشنبه-13 دی- در موسسه فرهنگی و هنری برسام به آدرس خیابان ولیعصر، حد فاصل فاطمی و زرتشت، کوچه پرستو، پلاک 22، واحد 1 برقرار است. ساعت بازدید از این نمایشگاه 9 الی 18 و برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار