نماینده دماوند: بنزین 1200 تومان می‌شود

تهران (پانا) – نماینده دماوند و فیروزکوره و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می‌گوید که قیمت هر لیتر بنزین از آنچه که دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1397 اعلام کرده است، کمتر خواهد بود.

کد مطلب: ۶۹۷۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با پانا با اشاره به لایحه بودجه 97 و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر اساس آن، اظهارداشت: لایحه‌ای که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده هنوز قطعی نشده و درحال چکش کاری و انجام بررسی‌های تخصصی و مطالعات همه‌جانبه در خانه ملت است.

وی ادامه داد: دولت در این لایحه قیمت حامل‌های انرژی را افزایش داده است اما این به معنای قطعی شدن این قیمت‌ها نیست، نمایندگان مردم قطعا شرایط معیشتی ملت و تنگناهای اقتصادی آنان را می‌دانند و با توجه به دانسته‌های خود در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گام خواهند برداشت.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی که مصوبه خودشان است، اعتراض دارند، گفت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها برخی تناقضات وجود دارد و گذشته از آن در برنامه ششم توسعه گفته شده به صورت تدریجی قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: برنامه پنجم و ششم توسعه کشور اجازه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی را به دولت داده است اما باید محل هزینه این درآمدها به طور دقیق مشخص شود تا دوباره دچار مشکلاتی نشویم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزایش ناگهانی قیمت بنزین به 1500 تومان را دارای اثرات منفی دانست و بیان کرد: اگر شیب افزایش قیمت بنزین با چنین شدتی رشد پیدا کند ممکن است شاهد آسیب‌هایی چون تورم در کشور باشیم. گذشته از این آسیب‌ها مسئله نارضایتی‌های عموم مردم نیز مطرح است که باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس و به طور کلی نظام قرارگیرد.

وی ادامه داد: به گمان من و باتوجه به جو موجود در مجلس و اظهارات نمایندگان، قیمت حامل‌های انرژی در مجلس کاهش پیدا خواهند کرد و به عنوان مثال قیمت بنزین به جای لیتری 1500 تومان لیتری 1200 تومان خواهد شد تا هم به قانون برنامه پنجم و ششم توسعه عمل شده باشد و هم شاهد آسیب‌های افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی در جامعه نباشیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در پایان تصریح کرد: با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید نتیجه بررسی کمیسیون تلفیق چه خواهد شد تا بعد از آن لایحه بودجه 97 به صحن علنی مجلس آمده و در معرض رای نمایندگان قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار