معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه،

انسداد مبادی بی سوادی ،مهمترین اولویت آموزش و پرورش

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش ،انسداد مبادی بی سوادی است.

کد مطلب: ۶۹۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلیل اسلامی افزود: با تلاش پرسنل اداره سواد آموزی مراغه ، ضریب با سوادی در این شهرستان از سال 92تا کنون از 92درصد به 98درصد افزایش یافته است.

وی گفت:با توجه به افزایش آمارضریب با سوادی ، در سه سال آینده ،شاهد انسداد مبادی بی سوادی در این شهرستان خواهیم بود.

وی تلاش برای جذب بی سوادان و همچنین انسداد مبادی بی سوادی را از اولویت های مهم این مجموعه دانست و گفت: در چند سال اخیر دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده این شهرستان در قالب طرح های خرید خدمات آموزشی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

اسلامی طرح شناسایی اولیای بی سواد را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود : مدیران مدارس با دریافت مدارک تحصیلی اولیای دانش آموزان ، کمک شایانی در شناسایی و جذب اولیای بی سواد دارند.

وی ادامه داد: اطلاعات دریافتی از اداره ثبت احوال و سرشماری، از راه های مختلف شناسایی و جذب افراد بی سواد می باشد.

معائن مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه دوره سواد آموزی در سه مرحله برگزار می شود ، افزود : در سال جاری 390نفر در دوره بی سوادی ، 240 نفر در دوره تحکیم و 420نفر نفر در دوره انتقال در این شهرستان شناسایی و جذب شده اند که پایان دوره انتقال معادل پایان دوره ششم ابتدایی است .

وی در ادامه صحبت های خود ضمن دعوت از عموم مردم در جهت کمک به انسداد مبادی بی سوادی در این شهرستان ، گفت: در قالب طرح تشویقی سوادی آموزی ودر صورت شناسایی افراد بی سواد که کلاس پایه یازدهم به بالا هستند ،برای 400ساعت آموزش در پنج ماه ،یک میلیون و چهارصد هزار ریال برای سواد آموز و 6میلیون 800هزار ریال برای آموزش دهنده تعلق می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار