جلسه توجیهی خدام آستان مقدس حمزة الرضا(ع)شیروان برگزارشد

جلسه توجیهی فصلی خدام افتخاری آستان مقدس امام زاده حمزة الرضا(ع) شیروان در شبستان این امام زاده با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی برگزارگردید.

کد مطلب: ۶۹۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی با اعلام تقدیر و تشکر از رئیس، کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، هیئت امناء و خدام افتخاری آستان مقدس امام زاده حمزه الرضا (ع) شهرزیارت گفت: از اینکه خادم افتخاری این آستان مقدس هستید باید به خود افتخار کنید و خدمت در امام زادگان را به عنوان باقیات الصالحات برای خود در نظر بگیرید.

وی با اشاره به روایاتی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: بعد از انجام واجبات آن چیزی که خداوند متعال بر عهده انسان قرارداده، ایجاد سرور و شادی در قلب مومنان و راه اندازی کار مسلمانان، هم نوعان و هم کیشان است.

صفری در ادامه با بیان اینکه ما خادمین، مبلَغین امام زادگان و اهل بیت (ع) هستیم اظهار داشت: اصل رفتار خادم افتخاری به اخلاق او باز می گردد و یک خادم باید در برخورد با زائرین، ضمن ایجاد فضای آرامش بخش در حرم و دارا بودن ظاهری مناسب و مرتب، با سعه صدر واخلاق نیکو رفتار نموده و در جهت جذب جوانان و مردم نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شیروان نیز در این جلسه در رابطه با آشنایی خدام با شرح وظایف خود، قوانین و مقررات امام زاده، خوش رفتاری با زائرین به ویژه کودکان و دادن مسئولیت به آنان، جمع آوری متکدیان در محوطه حرم مطالبی را بیان نمود.

حجت الاسلام علی پرهیزکار افزود: خادمین افتخاری باید گشاده رویی، داشتن لبخند زیبا بر چهره، گفتگو با زائرین با لحن دوستانه و صدای آرام را در سرلوحه وظایف خود قرار دهند.

وی خواستار معرفی و جذب خیرین در جهت کاشیکاری شبستان امام زاده حمزة الرضا (ع) از سوی خدام افتخاری شد.

امام جماعت و مسئول فرهنگی و قرآنی امام زاده حمزة الرضا (ع) نیز در این جلسه از برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس خبر داد و گفت:خادمین افتخاری جهت ثبت نام به دفتر مدیریت این آستان مقدس مراجعه نمایند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی در ادامه اظهار داشت: تمامی مناسبت های ملی و مذهبی، اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه های توسل، کمیل، ندبه، زیارت عاشورا و برگزاری نمایشگاه های مختلف در طول سال با همکاری خادمین افتخاری حرم و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان برگزار می گردد.

رئیس هیئت امنای حرم نیز افزود: در آستان مقدس حمزة الرضا (ع) شهرزیارت 360 نفر ( 185 نفر خانم و 175 نفر آقا ) در 3 شیفت صبح و 3 شیفت عصر مشغول به خدمتگزاری به زائرین، مجاورین و مسافرین این امام زاده (ع) هستند.

سیدخلیل حسینی از افراد علاقمند به خدمت در آستان مقدس حمزة الرضا (ع) با عنوان خادمین افتخاری دعوت بعمل نمود.

در پایان جلسه کارت های جدید خادمین افتخاری به آنان تحویل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار