مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل :

گردشگری زمستانی با محوریت کوهستان در اردبیل تقویت می شود

اردبیل(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری زمستانی با محوریت کوهستان و با رویکرد ورزش ‌های زمستانی در این استان تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

کریم حاجی زاده افزود: اردبیل قابلیت کمتر شناخته شده ای در گردشگری زمستانی دارد و اقلیم این منطقه که موجب شده زمستان ها همراه با بارش برف و ماندگاری طولانی مدت برف باشد، می بایست مورد توجه قرار بگیرد .
وی گفت: در وضعیتی که طبیعت این استان توانمندی رونق گردشگری زمستانی را دارد در برخی کشورهای خارجی برف مصنوعی برای گردشگری زمستانی تولید می شود .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به اقلیم کوهستانی منطقه می توان ورزش های زمستانی مرتبط با کوه را در این استان فعال کرد و همچنین ورزش های هیجانی در زمستان را رونق بخشید .
حاجی زاده همچنین با ذکر مثالی به تجربه شهر ارزروم اشاره کرد و افزود: این شهر اقلیم و جغرافیای مشابه اردبیل دارد که توانسته با بهره گیری از ظرفیت های اقلیمی به مرکز ورزش های زمستانی دانشجویان جهان تبدیل شود .
وی همچنین بر لزوم توزیع فصلی سفر در این استان تاکید کرد و گفت: در این راستا از پروژه های سرمایه گذاری که بتواند زیرساخت های گردشگری زمستانی را رونق بخشد حمایت می شود .
گفتنی است: رشته کوه سبلان در غرب اردبیل به گفته کارشناسان یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های کوهنوردی و ورزش های زمستانی است اما تنها به بهره برداری سنتی و استفاده از ظرفیت های طبیعی در فصل تابستان محدود شده و در فصول سرد تقریبا بلااستفاده است در حالی که بهترین فصل بهره برداری از جاذبه های دامنه سبلان مانند آب های گرم معدنی فصل زمستان می باشد .
پیست اسکی آلوارس در شهر سرعین بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط 2 و 3 تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی و توسعه گردشگری زمستانی باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار