مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

ساخت 5 اردوگاه جدید در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: قرار است سال آینده در 5 نقطه استان اردبیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی جدید احداث شود.

کد مطلب: ۶۹۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

ناصر احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: این پنج اردوگاه در پارس‌آباد، مشگین‌شهر، منطقه فندقلوی نمین، گرمی و لاهرود احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تامین زمین این اردوگاه‌ها رایزنی‌ها با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اردوگاه پارس‌آباد در 24 هکتار، مشگین‌شهر 12.5 هکتار، لاهرود 5 هکتار، گرمی 5 هکتار و فندقلوی نمین نیز در 5 هکتار احداث خواهد شد تا سرانه استان اردبیل در این حوزه به میانگین کشوری برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر سه اردوگاه دانش‌آموزی در استان در حال فعالیت است، افزود: اردوگاه مقدس اردبیلی در سرعین، اردوگاه فرزندان امام در نیر و اردوگاه حضرت امام در خلخال فعال هستند که ما در تابستان روزانه شاهد پذیرش 400 نفر در اردوگاه مقدس اردبیلی بودیم.

ناصری با قدردانی از دستور مساعد استاندار اردبیل برای تکمیل 110 باب نمازخانه و 10 باب سالن ورزشی در مدارس تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات فضایی فراهم آید تا بتوانیم در مجموعه آموزش و پرورش خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی مناسبی را به مخاطبان ارائه کنیم.

وی با گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: ما به همه حجم ابلاغی سوادآموزی در استان که بیش از 9 هزار و 200 نفر بوده در دوره انتقال و تحکیم عمل کردیم به طوری که جزو استان‌های پیشرو در پوشش کامل سوادآموزی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به چهار مصوبه شورای آموزش و پرورش و عملی شدن آنها در حوزه تعطیلات مدارس، شروع و پایان کار مدارس، توجه به نوآوری‌های آموزشی و همچنین تکمیل اردوگاه مقدس اردبیلی اشاره کرد و بیان داشت: ما با همکاری مسئولان استانی و با یک نگاه مهربانانه به حوزه آموزش و پرورش شاهد حل مشکلات و نارسائی‌ها در مجموعه آموزش و پرورش هستیم.

ناصری به گزارش کامل معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حوزه فعالیت‌های انجام شده، انتظارات و مطالبات از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: ما در استان شاهد جذب مخاطبان بیشتر به فعالیت‌های پرورشی با تاثیرگذاری بیشتر در رفتار مخاطبان روبرو بودیم که به نظر می‌رسد ما در این بخش بسیار موفق عمل کردیم.

وی اظهار کرد: جذب 35 درصد دانش‌آموزان به فعالیت‌های تابستانی، جذب نیمی از دانش‌آموزان به مسابقات قرآنی و مشارکت 110 هزار نفر از دانش‌‌آموزان در رقابت‌های فرهنگی - قرآنی در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور از موفقیت‌های آموزش و پرورش در سالتحصیلی گذشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: 33 درصد دانش‌آموزان در مسابقه پرسش مهر مشارکت کرده و 37 درصد دانش‌آموزان نیز در رویدادهای علمی و مهارتی و نوآوری حضور داشتند که انتظار می‌رود با ترغیب و تشویق بیشتر دانش‌آموزان فعالیت‌ها در این حوزه توسعه یابد.

ناصری خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز ما با همکاری اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی موفق شدیم 115 ملک با ارزش را شناسایی کنیم که به مساحت 54 هزار مترمربع در 16 ناحیه و منطقه استان می باشد و برای ساخت مجموعه‌های تجاری مناسب است .

وی با بیان اینکه با دستور استاندار اردبیل قرار است ارزشگذاری و منابع هزینه‌ای در این زمینه احصاء و در جلسات بعدی شورای آموزش و پرورش گزارش شود تصریح کرد: قرار است در تغییر کاربری برای این فضاهای آموزشی، آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوارض شهرداری اعم از تغییر کاربری، نقل و انتقال و تخریب و بازسازی معاف شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما در گام اول 200 ملک باارزش را احصاء کرده بودیم که کارگروه تخصصی از جمع این 200 ملک تصمیم گرفته 115 ملک را که مناسب برای بهینه سازی است برای تجاری سازی در نظر بگیرد که انشالله بعد از اخذ مجوز تغییر کاربری نسبت به سرمایه گذاری آن ها اقدام خواهد شد.

ناصری بیان کرد: این واگذاری‌ها با لحاظ ضرایب آموزشی و تامین فضای تربیتی برای دانش‌آموزان انجام خواهد شد که هنوز در این زمینه ارزشگذاری نشده و ما مجوز تغییر کاربری نگرفته‌ایم .

دبیر آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: قطعا از این تغییر کاربری آموزش و پرورش سود خواهد برد به طوری که درلایحه بودجه سال آینده نیز تبصره قانونی در این زمینه تکرار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار