فلسفه شهید استنتاجی از عالی ترین مرتبه دین داری است

اولین یادواره تنها شهید نهضت سواد آموزی شهرستان کلات در سالن اجلاس آموزش و پرورش کلات با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات، رئیس بنیاد شهید شهرستان، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران کلات، بخشدار و مادر شهید افجسته و استقبال با شکوه مربیان سواد آموزی شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در اولین یادواره شهید افجسته تنها شهید سواد آموزی شهرستان کلات گفت: مأموریت ویژه هر نظام و دستگاهی در جهت ساختن یک شهروند و جامعه ای متداول از کلمات، اسطوره ها و بناهایی است که در آن جامعه رشد پیدا می کنند و به نام آن جامعه دولتی تشکیل می شود و آموزش و پرورش منبعث از آن جامعه می شود.

پایسته افزود: از این حیث هویت های قومی و قبیله ای آن کشور را رشد و متبلور می کند. واژه شهید با هویت انقلاب اسلامی ما یک واژه ملموس و آشناست و نمی توان انقلاب اسلامی را داشته باشیم ولی شهید نداشته باشیم، هوبت ایثار و شهادت را نداشته باشیم، اما مدعی باشیم در جهت اسلام عزیز حرکت می نماییم. این دو واژگان جدایی ناپذیر اند.

مدیر اموزش و پرورش کلات خاطر نشان کرد: بایستی هر کس در این نظام به دنبال خدمت به خلق و جامعه باشد که هست و این واژگان را اعلاء بداند و بر رأس اولویت های خودش داشته باشد. از این حیث یکی از اولویت های راهبردی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و آموزش و پرورش شهرستان کلات، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استنتاج از بُعد دین است .

وی ادامه داد: در دین شناسی چهار بُعد داریم، یکی بُعد تجربی، بُعد تشریفاتی، دیگری بُعد ایده لوژی و چهارمین بُعد، استنتاجی است. آنجا که یک شهروند ایرانی، یک شهروند اسلامی خود را برای اسلام عزیز و دین عزیزش ارایه می کند و شربت شهادت را می نوشد، استنتاج از دین انجام داده است.

پایسته تأکید کرد: فلسفه شهید یک این گونه استنتاجی از دین است و عالی ترین مرتبه دین داری است.

مدیر آموزش و پرورش کلات با تقدیر و تشکر از آقای طوسی، مسئول سواد اموزی شهرستان کلات و همکاران سواد آموز ، اقدام شایسته ایشان را در برگزاری یادواره تنها شهید سواد آموزی شهرستان کلات ارج نهاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار