استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

تشکیل مرکز زمین شناسی در ارومیه/ اولویت بودجه ای بخش معدن در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تشکیل مرکز زمین شناسی در شهرستان ارومیه گفت: این مرکز برای گسترش و بسط بیش از پیش مباحث مختلف زمین شناختی در استان باید در ارومیه راه اندازی شود.

کد مطلب: ۶۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، وحید جلال زاده در جلسه کارگروه توسعه معدن استان که در محل حوزه استانداری ترتیب یافت با اشاره به این که در سند توسعه استان ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه باید در اولویت فعالیت ها قرار گیرد خاطر نشان نمود: آذربایجان غربی از لحاظ دارا بودن معادن و ذخایر معدنی جز استان های مستعد کشور محسوب می شود و این امر توجه بیش از پیش مسئولین دستگاههای اجرایی استان را در این زمینه می طلبد.
وی ادامه داد: ذخایر موجود در معادن استان جز ثروت های عمومی محسوب می شوند و هنر مردم و مسئولین در این زمینه این است که این ثروت ملی را در مسیر توسعه صنعت و معدن استان قرار دهند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ورود شرکت ها و مجامع مختلف صنعتی ذی ربط در امور معادن جهت بهره برداری بیش از پیش از این حوزه افزود: دستگاههای اجرایی مربوطه باید شرکت های مختلف سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه باشیم.
مقام عالی استان خاطر نشان نمود: در شهرستان های مستعد استان که دارای ذخایر معدنی فراوانی هستند نیز باید کارگروه توسعه معدن با حضور مسئولین استانی دستگاههای اجرایی مربوطه تشکیل گردد.
جلال زاده در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل مرکز زمین شناسی در شهرستان ارومیه گفت: این مرکز برای گسترش و بسط بیش از پیش مباحث مختلف زمین شناختی در استان باید در ارومیه راه اندازی شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین افزود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در یک فرصت دو ماهه ،معادن مهم استان و طرح های مختلف سرمایه گذاری در این بخش را برای معرفی به سرمایه گذاران آماده کنند.
لزوم توجه به فرآوری معادن استان در کنار اکتشافات مختلف
مقام عالی استان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به فرآوری معادن استان در کنار اکتشافات مختلف افزود: ساماندهی معادن موجود در استان و توجه به اهلیت مخاطبان و متقاضیان در این بخش باعث بهره برداری بیش از پیش و افزایش تولیدات صنعتی و درآمد های اقتصادی استان می گردد.
جلال زاده در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های لازم و بستر سازی های مناسب در این بخش افزود: بستر سازی ها ،زمینه را برای ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف توسعه معادن را فراهم می کند و این حوزه از اولویت های بودجه ای استان و شهرستان های محسوب می شود.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که فرمایشات رهبری معظم همیشه الگو و روش راه را برای مسئولین اجرایی فراهم می سازد گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری ظرفیت و نیاز کشور این مهم را می طلبد که حماسه سیاسی و اقتصادی در جای جای میهن اسلامی رقم بخورد.
دیزج نژاد در ادامه با اشاره به این که در توسعه معادن استان باید جنبه های اقتصادی و زیست محیطی بیش از دیگر زوایا مد توجه قرار گیرد افزود: فرهنگ سازی در حوزه معادن باید رنگ و بوی اقتصادی پیدا کند که این مهم با توجه به اهلیت مخاطبان در این حوزه شکل می گیرد.
وی با اشاره به این که مناطق مختلف محروم و روستایی باید با محوریت توسعه معادن و ظرفیت های صنعتی موجود در این مناطق توسعه یابند خاطر نشان کرد: تدوین نقشه راه جامع در زمینه توسعه معادن استان نیز از دیگر برنامه های مهم در این زمینه است.
گفتنی است آذربایجان غربی 52 نوع مواد معدنی را در خود جای داده است که از لحاظ تنوع این مواد در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
اضافه می شود از 300 تن طلای ذخیره شناسایی شده در کشور 120 تن در آذربایجان غربی موجود می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار