پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی

در آستانه تأسیس نهضت سوادآموزی در 7 دی ماه 1358 به فرمان امام خمینی ( ره ) ، مهدی حاجتی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۶۹۷۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، در این پیام آمده است:

" باسمه تعالی "

نهضت سوادآموزی بر بخش عظیمی از مردم کشور ما حق حیات دارد، به خاطر این که به آن ها سواد،کلید تفکر وفراگیری بخشیده است.(مقام معظم رهبری)

هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی تأسیس نهضت سواد آموزی، نشأت گرفته از اندیشه بزرگ مرد الهی و عبد صالح خداوند حضرت امام خمینی رضوان اله تعالی علیه را در حالی گرامی می داریم که ثمره درخت سواد آموزی به بار نشسته است. با عنایت به نام گذاری سال جاری به عنوان (اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال) و تأکید مقام معظم رهبری بر ریشه کنی کامل بی سواد، امید است شاهد به صفر رساندن بی سوادی در کشور و استانی که پیشینه دانش اندوزی و کسب معارف نبوی و علوی،که حکایت از تلاش آنان در کسب آگاهی و دانش دارد، داشته باشیم.

وظیفه همگان است که با ادامه این سیر تاریخی، اندک بی سوادان باقی مانده در شهرها و روستاهای گیلان را تشویق به سواد آموزی کنیم.

اکنون که در آستانۀ سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی هستیم، شایسته است با تأسی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و همدلی و همراهی دولت تدبیر و امید ضمن ارج نهادن به مقام شامخ تمامی شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای سوادآموزی، از همۀ دست اندرکاران تلاشگران عرصۀ تعلیم و تربیت و کوشندگان این نهضت قدردانی نمایم.

مهدی حاجتی

مدیرکل آموزش وپرورش استان گیلان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار