رسیدگی فوری به شکایات شرکت‌ها و موسسات متقاضی از استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان

تهران (پانا) - سامانه دبیرخانه شورای عالی عتف شکایات شرکت ها و موسسات متقاضی از استفاده از مزایای قانون دانش بنیان ثبت و ضبط و ظرف یک ماه به شکایات رسیدگی می شود.

کد مطلب: ۶۹۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف ،کلیه دستگاه‌های مجری ماده 7 قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات موظف هستند حداکثر ظرف یک ماه به درخواست‌های متقاضیان جهت استفاده از حمایت مندرج در این قانون رسیدگی کنند و نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام نمایند، چنانچه نظر مبنی بر رد درخواست باشد باید به‌طور مستدل به آگاهی درخواست‌کننده برسانند. درخواست‌کننده می‌تواند نزد دبیرخانه اعتراض کند و شورا موظف است ظرف یک ماه به شکایت واصله رسیدگی کند.

گفتنی است ، بر طبق ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون حمایت شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، شرکتها و موسسات دانش بنیان می توانند اعتراض خود را نسبت به عملکرد دستگاههای مجری قانون با ارائه مستندات به دبیرخانه شورا ارسال نمایند. دبیرخانه شورا موظف است ظرف یک ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام کند.

شایان ذکر می باشد، مطابق با ماده (7) قانون حمايت از شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و ماده (30) آيين‌نامه اجرايي آن، چنانچه شركت‌ و مؤسسه دانش‌بنيان شكايتي از سازمان‌ها يا دستگاه‌هايي كه موظف به ارائه خدمات و تسهيلات به آنها بودند، داشته باشند، مي‌توانند نزد دبيرخانه شورا اعتراض نماید. در راستای اجرای این تکلیف قانونی، در اواخر سال 1395، سامانه دریافت شکایات شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان در پرتال دبیرخانه شورا راه‌اندازی شده است. شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند اعتراض خود را نسبت به فرآیند یا نتیجه ارزیابی و تایید صلاحیت، چگونگی دریافت حمایت‌ها و تسهیلات یا سایر موانع و مشکلات مرتبط با صیانت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در این سامانه ثبت نمایند. علاوه بر این، دفتر امور شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجره واحد مجتمع نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شده است. شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این دفتر، شکایت خود را به صورت حضوری ثبت نموده و فرآیند رسیدگی به آن را پیگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار