مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان عنوان کرد:

85 درصد بیمه شدگان بیمه ی سلامت به شکل رایگان تحت پوشش بیمه هستند

زنجان(پانا) - مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان عنوان کرد در استان زنجان 85 درصد بیمه شدگان بیمه ی سلامت به شکل رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

کد مطلب: ۶۹۷۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

خدیجه ابراهیم خانی در جمع اصحاب رسانه با اعلام این موضوع که در حال حاضر سازمان بیمه ی سلامت نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد گفت: از جمعیت 40 میلیون نفری تحت پوشش سازمان حدود 33 میلیون نفر یعنی 85 درصد از جمعیت به شکل رایگان خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

این مقام مسئول افزود: در نتیجه تعادل منابع و هزینه های سازمان به هم خورده و هر سال با زیان انباشته روبه رو ست. وی با اشاره به این که بالاترین زیان انباشته در سال 95 بوده آن را دلیل اصلی تاخیر در تسویه ی بدهی های سازمان به مراکز طرف قرارداد عنوان کرد.

مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان با اشاره به این که عمده ترین منبع بودجه ای سازمان بیمه ی سلامت از محل منابع عمومی دولت است گفت: در لایحه ی بودجه ی سال 97 نسبت به تخصیص سال 96 این میزان کاهش پیدا کرده است.

ابراهیم خانی اضافه کرد: در سال 95 علیرغم مساعدت دولت در چاپ و انتشار اوراق اسلامی، با کسری بودجه 4400 میلیارد تومانی مواجه بوده ایم که این میزان در پایان سال 96 به 8500 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد که اگر در بودجه ی سال 97 به این مقادیر توجه نشود امکان ایجاد تعهد جدید در سال آتی را به مخاطره خواهد انداخت.

ابراهیم خانی با تاکید بر این که تداوم طرح تحول سلامت نیاز به حمایت های بیشتر بودجه ای از سازمان بیمه ی سلامت دارد افزود: در استان زنجان در طول سال های گذشته با رشد چشمگیر موسسات دولتی و خصوصی رو به رو بوده ایم که با کسری بودجه ای که با آن مواجه هستیم امکان بستن قرارداد جدید با مراکز خصوصی را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت: در مراکز دولتی نیز در طی سال 96 افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر در شهریور ماه، افتتاح مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولیعصر در اردیبهشت ماه و افتتاح کلینیک ویژه ی منحصر به فرد شفیعیه تا پایان سال، افزایش تخت های بیمارستانی معمولی و ویژه و افزایش پزشکان 2 k را خواهیم داشت که تاثیر به سزایی در هزینه های اداره کل دارد و منجر به تعویق پرداخت بدهی های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی شده و خواهد شد.

مدیر کل بیمه ی سلامت استان با اشاره به این که در حال حاضر حدود 60 درصد از جمعیت 1میلیون و 57 هزار و 461 نفری استان تحت پوشش بیمه ی سلامت می باشند افزود: تنها تراز مثبت درآمد به هزینه در صندوق کارمندی ست و در بقیه ی صندوق ها با تراز منفی بین 15 هزار تا 30 هزار تومانی به ازای هر نفر مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار