دخالت دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی تجارت را در این عرصه نابود می کند

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: مداخله دولت برای خرید محصولات کشاورزی باعث نابودی تجارت کشاورزی می شود ولازم است سیاست ها به گونه ای باشد که سرمایه گذاران رغبت کنند در این عرصه حاضر شوند.

کد مطلب: ۶۹۷۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

علی رستمی مشاور استاندار خراسان رضوی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پانا خراسان رضوی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت گفت: مداخله دولت برای خرید محصولات کشاورزی باعث نابودی تجارت کشاورزی می شود ولازم است سیاست ها به گونه ای باشد که سرمایه گذاران رغبت کنند در این عرصه حاضر شوند.

رستمی ادامه داد: توان و بودجه دولت امکان پذیر نیست که بتواند این روند را به صورت دائمی ادامه دهد و تبعات خرید محصولات کشاورزی در شهرستان را سیستم اداری متحمل و انرژی بسیاری از مدیران صرفه این گونه اقدامات می شود.

وی با اشاره به بحران منابع آبی در تربت جام افزود: مدیر منابع آب شهرستان در ارائه گزارش دقت نماید که کاهش میزان ذخایره آبی را به صورت منطقی مطرح و از سیاه نمایی و بت کردن مطلب خودداری شود.

مشاور استاندار خراسان رضوی با اشاره به نوسازی تیم دولت در شهرستان ها تصریح کرد: کمبود نیرو و امکانات از سوی مدیران قابل پذیرش نیست و آنان با شناخت از منابع حاضر به پذیریش مسئولیت شدن و باید کمبودها را با کار مضاعف جبران تا کاری بر زمین نماند.

رستمی با اشاره به چالش های اجتماعی عنوان داشت: علیرغم همه تلاش ها کماکان آسیب ها، بی اعتمادی ها و بی توجهی به سرمایه های اجتماعی تبدیل به معظلی که حل نشده و فقط توانسته ایم برنامه های کنترلی داشته و از رشد بیشتری جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به نیاز مدیریت به اصلاح قوانین یادآور شد: در سال های گذشته برای برخورد با متخلفین ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاها کمیسیون ماده ۹۹ در مرکز استان تصمیم گیری می کرد که با اصلاح قوانین اختیارات به فرمانداران تنفیذ که باعث سرعت بخشیدن به رسیدگی این پرونده ها گردید.

مشاور استاندار خراسان رضوی با اشاره به درس های زلزله کرمانشاه برای مدیران خاطرنشان کرد: زلزله اخیر در کشور نشان داد که در مقابله با فضاسازی رسانه ای قدرت مدیریت نداریم و همانگونه که مدیران برای بحران ها تربیت نشدن و رسانه ها باید آموزش های لازم را ببینند.

رستمی ادامه داد: عملیات روانی و تبعات حوادث را باید مدیریت کنیم تا بحران های منطقه ای به صورت ملی مطرح نشود و اجازه مدیریت را از مسئولان منطقه ای نگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار