پاسخ وزارت آموزش و پرورش به اظهارات اخير رحيم پورازغدي پيرامون سند 2030

2030 ملغي شده / از كلي گويي و تهمت به فرهنگيان بپرهيزيد!

کد مطلب: ۶۹۶۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازگیلان،بدنبال انتشار سخنراني رحيم پورازغدي در روزنامه كيهان، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش جهت تنوير افكار عمومي توضيحاتي ارائه نمود:

1.آموزش و پرورش در سال ها و ماه هاي اخير به شكلي جدي و با برنامه ريزي هاي متراكم در پي عملياتي كردن سند تحول بنيادين است و اين سند به موضوع اصلي بسياري از نشست ها و جلسات مديران ارشد با بدنه آموزش و پرورش تبديل شده است. با اين وجود و با توجه به محو كامل سند ۲۰۳۰ از عرصه برنامه هاي دستگاه تعليم و تربيت كشور، مشخص نيست كه به چه دليل برخي افراد هر از گاهي اصرار دارند كه چراغ آن را روشن كرده و بر مبناي آن به نهادهاي فرهنگي و قانوني كشور و پرسنل خدوم آن افترا ببندند. اخيراً نيز ادعايي از همين جنس و از سوي آقاي حسن رحيم پور ازغدي مبني بر وجود «كارگاه هاي تقويت جنسي و آموزش همجنس گرايي!» مطرح شده بود كه مصداقي براي آن يافت نشد، در نتيجه شايسته است كه اين افراد سخنان و اظهارات خود را تصحيح نمايند.

۲ . سند ۲۰۳۰ گذشته از اينكه دست مايه سوءاستفاده هاي سياسي برخي گروه ها و افراد براي حمله به دولت شد، رسماً پس از دستور صريح رهبر معظم انقلاب از دستور كار آموزش و پرورش خارج شد و پرونده آن "ملغي" گرديد. در نتيجه در هيچ مركز اداري و آموزشي رسمي كشور، مفاد و موارد مندرج در اين سند در دستور كار نيست و تلاش براي زنده كردن نام آن از سوي برخي افراد را مي توان اقدامي بي مورد و نقض غرض قلمداد كرد.

۳. در پايان از همه دلسوزان و علاقه مندان دعوت مي كنيم تا نگراني هاي خود را در ارتباط با عملكرد آموزش و پرورش با بيان مصاديق به وضوح گزارش نمايند تا اقدامات اداري و قانوني با متخلفان به سرعت صورت پذيرد. بي شك، بيان كلي گويي بدون انعكاس مصاديق آن به بي اعتمادي جامعه و نظام تعليم و تربيت مي انجامد، وزارت آموزش و پرورش آمادگي پي گيري و برخورد با هر گونه انحراف از اصول تعليم و تربيت، در صورت ارائه مصاديق روشن و مؤثق را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار