در گفت‌وگو با پانا

رییس اتحادیه لوازم خانگی: افزایش قیمت لوازم خانگی به 5 درصد محدود شد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه لوازم خانگی می‌گوید افزایش قیمت لوازم خانگی درهفته‌های اخیر ناشی از افزایش نرخ ارزها و قابل پیش‌بینی بوده است و اگر بازار با عرضه زیاد مواجه نبود افزایش قیمت می‌‌توانست بیش از این ارقام باشد.

کد مطلب: ۶۹۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد طحان پور درگفت‌وگو با پانا با تایید افزایش قیمت لوازم خانگی به دلیل روند رو به افزایش نرخ ارزها در بازار، گفت :‌افزایش نرخ ارز موجب شد تا مواد اولیه وارداتی لوازم خانگی نیز با افزایش قیمت مواجه شود و برخی شرکت‌های تولیدی و بعضی از واردکنندگان قیمت برخی از محصولات خود را افزایش دادند که میانگین این افزایش حدود 5 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشته‌اند ، عنوان کرد:‌تولیدکنندگان داخلی به واردات مواد اولیه وابسته‌اند و اگر میزان تولید کم بود افزایش نرخ ارزها می‌توانست افزایش نرخ‌هایی بیش از این را در لوازم خانگی موجب شود اما کالا بیش از اندازه در بازار موجود است و این شرایط در کنار رکود تقاضا موجب شده تا افزایش نرخ به حدود 5 درصد محدود شود.

طحان پور تصریح کرد:‌رقابت در بازار لوازم خانگی تنگاتنگ است و افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌تواند برخی فروشندگان و تولیدکنندگان را از گردونه رقابت حذف کند.

وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان صوتی و تصویری با حاشیه سود پائین کالا را به بازار عرضه می‌‌کنند ،خاطرنشان کرد:‌ محصولاتی در لوازم خانگی که با تقاضای بیشتری در بازار مواجه هستند با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

شرایط تولید لوازم خانگی مثبت است

طحان‌پور ‌شرایط تولید برای تولیدکنندگان لوازم خانگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ برخی از کارخانجات تولیدی لوازم خانگی با 100 درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند و تولیدکنندگانی که تولید باکیفیت،خدمات پس ازفروش و نمایندگی‌های مناسب دارند می‌توانند به راحتی تولید و کالای خود را نیز در بازار عرضه کنند.

تولید بی‌برنامه و بدون توجه به بازار فروش معضلی برای تولیدکنندگان است

وی افزود:‌ برخی از تولید‌کنندگان نیز بیش از نیاز بازار کالا تولید می‌کنند و مشکلاتی در فروش دارند که به وضعیت بازار مرتبط نیست و تولیدکنندگان باید با برآورد بازار و نیازسنجی تقاضا تولید کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهار کرد:‌تولیدکنندگان ایرانی باید به تولید بی‌برنامه پایان دهند و این درحالی است که در تمامی کارخانجان بزرگ دنیا تولید براساس سفارش مشتری صورت می‌‌گیرد.

وی افزود:‌ تولید ایرانی هنوز به آنجا نرسیده‌اند که تولید را براساس نیاز بازار انجام دهند به همین دلیل مشکلات فروش وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار