مدیر کل منابع طبیعی استان فارس؛

اجرای 5 طرح آبخیز داری در شهرستان لامرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: 5 طرح آبخیزداری از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز و اعتبارات استانی برای حمایت از طرح‌های آبخیزداری شهرستان لامرد در نظر گرفته‌ شده است.

کد مطلب: ۶۹۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مهرزاد بوستانی در آیین افتتاح سدبند و ملاتی در کارخانه سیمان لامرد اظهار داشت: اولین طرح آبخیزداری با مشارکت صنایع در استان فارس از محل اعتبارات کارخانجات سیمان لامرد بااعتباری بالغ‌بر 420 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که این طرح در کمترین زمان ممکن یعنی در مدت دو ماه آماده بهره‌برداری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس افزود: این سد با ظرفیت 70 هزار مترمکعب آبگیری و به طول 45 متر در ارتفاع 7 متر توسط کارشناسان کارخانه سیمان لامرد و با نظارت اداره‌ کل منابع طبیعی استان فارس و شهرستان لامرد اجرا شده است که امیدواریم با بارندگی در این شهرستان شاهد آبگیری بیش از 210 هزار مترمکعب آبگیری در سه دوره بارشی باشیم.

وی گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای 5 طرح آبخیزداری از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز و اعتبارات استانی برای حمایت از طرح‌های آبخیزداری شهرستان لامرد در نظر گرفته‌ شده است که این اعتبارات در سه طرح نیمه‌تمام و دو طرح جدید هزینه خواهد شد.

در این مراسم همچنین فرماندار لامرد با تقدیر از کارخانه سیمان لامرد برای مشارکت در طرح‌های آبخیزداری تصریح کرد: مهار آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های مدیران در استان فارس است که امیدواریم با اصلاح مدیریت در استفاده از منابع زیرزمینی، شاهد تأمین آب مورد نیاز کشاورزان و صنعت‌گران برای توسعه کشاورزی و صنعت در شهرستان لامرد باشیم.

محمد اسدالهی همچنین با اشاره به کمبود آب در استان فارس خواستار توجه بیشتر مردم در استفاده مفید از آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفتن آب در بخش‌های خانگی و صنعتی شد.

در افتتاح طرح آبخیزداری کارخانه سیمان لامرد در بخش اشکنان محمدمهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با اشاره به حمایت خیرین از طرح‌های کشاورزی بیان داشت: در سال گذشته خیرین استان فارس که بیشتر آن‌ها از جنوب فارس بودند بیش از 5 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و آبخیزداری کمک کردند که امیدواریم با توجه به اهمیت آب و نگهداری این ماده حیاتی هرساله شاهد مشارکت بیشتر نیکوکاران باشیم.

گفتنی است کارخانه سیمان لامرد در روستای کشکو از توابع بخش اشکنان واقع‌ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار