مدیر آموزش و پرورش سقز:

رسیدن به نظام تعلیم و تربیت پویا از اهداف سند تحول بنیادین است

مدیر آموزش و پرورش سقز در جمع مدیران و معاونین دوره ابتدایی سقز و زیویه گفت: رسیدن به نظام تعلیم و تربیت پویا از اهداف سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۶۹۶۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، دوره ضمن خدمت آشنایی با سند تحول بنیادین ویژه مدیران و معاونین دوره ابتدایی سقز و زیویه به همت حوزه بسیج فرهنگیان سقز، در سالن اجتماعات کانون شهید بهشتی این شهرستان و با حضور مرتضی ملاولی، مسئول هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به عنوان مدرس برگزار شد.

سید رحمان سیدیان مدیر آموزش و پرورش سقز در جمع مدیران و معاونین دوره ابتدایی سقز و زیویه شرکت کننده در دوره آموزشی ضمن خدمت، آشنایی با سند تحول بنیادین که به همت حوزه بسیج فرهنگیان سقز تشکیل شد، به اهمیت برگزاری این دوره ها پرداخت و از عوامل این برنامه ها تشکر کرد.

سید رحمان سیدیان گفت: انتظار ما از فرهنگیان عزیز این است که با برنامه و هدفمند و در چارچوب وظایف محوله و با بررسی دقیق اهداف تعیین شده به انجام وظیفه بپردازند.

وی افزود: تا تفکر و باور اشخاص در برخورد با مسایل بی اهمیت و منسوخ شده تغییر نکند نباید انتظار اتفاق خاصی را داشت.

سیدیان اظهار داشت: همه مسئولین رده های مختلف آموزش و پرورش بر این عقیده هستند که با اجرای سند تحول بنیادین، دغدغه های آموزش و پرورش حل خواهد شد و مشکلات به حداقل خواهد رسید.

سید رحمان سیدیان افزود: هم چنان که از مفاد سند پیداست، هر آن چه که برای رسیدن به یک نظام تعلیم و تربیت پویا و اصولی لازم است در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده و برای رفع نقایص راهکار پیشنهاد شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در ادامه به ساختار واحدی آموزش و پرورش به عنوان دی ان ای آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: این ساختار کوچک اما مهم ، همانا کلاس درس است که اگر در کلاس درس دانش آموز با اصول و مبانی تربیتی، رفتاری و پژوهشی آشنا و عادت داده شود، تحولات عمیق و پایدار در بدنه آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی همکاری تمامی عوامل مدرسه برای پیشبرد اهداف و ترمیم مناسبات انسانی و همکاری در این راستا را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما همکاری دلسوزانه در روابط بین کاری همکاران و همیاری در اجرای برنامه ها بسیار بیشتر از حضور فیزیکی در مدرسه اهمیت دارد و در کنار هم بودن در فضای صمیمی مدرسه باید توأم با همکاری باشد.

سیدیان افزود: تعامل دوستانه با همکاران موجب ارتقاء سطح کیفی برنامه ها و فرایند تدریس می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز با اشاره به این که اولیاء نباید در فرایند تدریس دخالت کنند گفت: تدریس و آموزش موارد درسی باید توسط معلم و در محیط کلاس درس و به صورت گروهی و بر اساس آموزشهای رسمی انجام گیرد و دخالت اولیا در تدریس و تحمیل عقاید و موارد مدنظر اولیا فقط موجب سردرگمی دانش آموز خواهد شد.

وی با تأکید بر این که برنامه تعالی مدیریت و مفاد سند تحول بنیادین برای بسیاری از همکاران ناشناخته است، تصریح کرد: مطالعه این برنامه ها باعث حس اعتماد به نفس و تطبیق مهارت ها و الگوهای تدریس خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش سقز در پایان تأکید کرد: برنامه تعالی مدیریت و سند تحول بنیادین مسیر راه را نشان داده و برنامه ای جامع هستند که آموزش و پرورش و مجموعه همکاران را به سمت و سوی شناخت عمیق سوق می دهد.

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با سند تحول بنیادین با حضور مرتضی ملاولی ، مسئول هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به عنوان مدرس، برای همکاران مدیر و معاون دوره ابتدایی سقز و زیویه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار