«کمدی انسانی»آماده اكران شد

تهران (پانا) - پویش «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» در آستانه اکران فیلم سینمایی «کمدی انسانی» ساخته محمدهادی کریمی در فضای مجازی کلید خورد.

کد مطلب: ۶۹۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

« کمدی انسانی» يك داستان پرافت و خيز بيوگرافيك است كه آن را می‌توان يك كمدي-تراژدي در بستر تاريخ معاصر قلمداد كرد .

گروه مختلفی از بازیگران در «کمدی انسانی» حضور داشته‌اند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید بازیگران سینما مانند هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار و چهره‌های جوان‌تر نظیر آرمان درویش و ایلیا نصراللهی بازیگر نوجوان .

« کمدی انسانی» از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بود که نگاه متفاوت اش به یک معضل کلان بشری مورد توجه قرار گرفت .

در آستانه اکران «کمدی انسانی»شهرام رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت با انتشار بیانیه‌ای از راه‌اندازی پویش «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» خبرداده و علت راه اندازی این کمپین را به دلیل زیر ذکر کرده است :

« ما انسان‌ها بیشتر از آن که به هم شبیه باشیم، با هم متفاوتیم. نه تنها ما انسان‌ها، بلکه دنیایی که در آن زیست می‌کنیم نیز دنیای تفاوت‌هاست. تفاوت‌ها و تغییرهای ما و جهان ما چنان بی شمار و بارزند که برخی اندیشمندان در طول تاریخ، دگرگونی و حرکت و نوبه نوشدگی را ذات جهان دانسته‌اند و نهاد ناآرام هستی را تغییر آفرین و تفاوت آفرین قلمداد کرده‌اند .

کافی است نگاهی به خودمان و اطرافیانمان بیندازیم تا انواع و اقسام تفاوت‌ها را ببینیم، یکی چاق است و دیگری لاغر، یکی زیبا و دیگری نازیبا، یکی بلند و دیگری کوتاه، یکی سالم و دیگری بیمار، ...

از این همه تفاوت گریزی نیست و چاره‌ای جز پذیرش تفاوت‌ها نداریم اما باید بدانیم که چگونه با این قبیل تفاوت‌ها کنار بیاییم (تا سالم و با نشاط زندگی کنیم و به دیگران هم اجازه دهیم سالم و بانشاط زندگی کنند)؟ چگونه خودمان را با تمام تفاوت‌هایی که با این و آن داریم، بپذیریم و از کمبودهایمان نهراسیم و از پیشبودهای مان مغرور نشویم (تا با خشونت از دیگران رانده نشویم و با خشم دیگران را از خود نرانیم) و خلاصه اینکه: «چگونه تفاوت‌هایمان را بپذیریم» ( تا خود به آرامش برسیم و آرامش دیگران را سلب نکنیم)؟

برای رسیدن به آرامش در حضور دیگران و برهم نزدن آرامش دیگران باید «خود را با دیگران مقایسه نکنیم». «شناخت و پذیریش تغییرناپذیرها» هم ضروری است. علاوه بر این باید «قادر شویم از بحران‌های زندگی عبور کنیم» بدون آن که اسیر خشم علیه خود و دیگران شویم و بدانیم فردی که عزت نفس دارد و رفتار احترام آمیزی با خود دارد، می‌تواند تفاوت‌های خود با دیگران و تفاوت‌های دیگران با خود را بپذیرد پس باید «راهکارهای ارتقای عزت نفس برای پذیرش تفاوت‌ها را بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم .»

تولید «کمدی انسانی» با نگاه سلامت محورانه و مصلحانه ی سازنده‌اش فرصت ارزشمندی برای طراحی پویش «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» فراهم آورد که امید است با حمایت مردم عزیز کشورمان موجب کاهش فاصله و خشونت و افزایش همبستگی و محبت در جامعه شود .»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار