مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در امور زنان خبر داد

پوشش یک هزار آموزش دهنده و 5 هزار سوادآموز دختر و زن

تهران (پانا) - مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در امور زنان از اجرای 2 طرح حمایت از زنان و دختران عشایر و روستایی خبر داد که بر این اساس یک هزار آموزش دهنده و 5 هزار سوادآموز دختر و زن تحت پوشش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۶۹۶۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

خدیجه رسولی در همایش مشاوران و امور زنان و خانواده که در ساختمان آموزشی تهرانسر سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1315 که نخستین کلاس‌های آموزش «اکابر» در ایران دایر شد، بزرگسالانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند تنها مردان بودند اما در بین سال های 1315 تا 1325 یک سری فعالیت هایی در زمینه سواد آموزی انجام شد که در آن زمان از هر 100 زن، یک زن سواد بود.

وی ادامه داد: در سال 1355، بر اساس آمار 48.5 درصد جمعیت زیر 50 سال کشور باسواد بودند که اختلاف درصد سواد بین زنان و مردان در مناطق شهری 23.4 درصد و در روستاها 34.9 درصد بود.

رسولی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و فرصت برای سوادآموزی زنان، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و صدور فرمان تاریخی امام (ره) در هفتم دی‌ماه سال 1358، سازمان‌یافته‌ترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های سوادآموزی شکل گرفت.

وی افزود: در سال 1365 سطح سواد زیر 50 سال، 55 درصد بود که این آمار در سال 1375 به 80 درصد، در سال 1385 به 88.8 درصد و در سال 95 به 93.4 دصد رسید.

مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در امور زنان با اشاره به اینکه 80 درصد عملکرد این سازمان درباره سوادآموزی زنان بوده است، گفت: در پی اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، 12 تغییر تحول آفرین در سازمان انجام شد که یکی از این موارد مشارکت با دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد بوده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاونت زنان ریاست جمهوری، افزود: طی 2 سال گذشته 2 طرح حمایت از زنان و دختران عشایر و روستایی انجام شد که بر این اساس یک هزار آموزش دهنده و 5 هزار سوادآموز دختر و زن تحت پوشش قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار