در گفت‌و‌گو با پانا

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان: پیش‌بینی رشد اقتصادی 5 درصدی واقع‌بینانه است

تهران (پانا) - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان می‌گوید ‌اقتصاد ایران از شرایط رکود دو سال پیش خارج شده است و نتیجه ملموس خروج از رکود بهبود رشد اقتصادی و ارقامی است که در این زمینه به ثبت می‌‌رسد.

کد مطلب: ۶۹۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی قصاعی در گفت‌وگو با پانا تصریح کرد:‌ اقتصاد ایران از شرایط رکودی دو سال پیش خارج شده است و شرایط باید از وضعیت کنونی نیز بهبود بیشتری داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی 5 درصدی پیش بینی شده در بودجه 97 قابل تحقق است ،اظهار کرد:‌سال گذشته نیز نرخ رشد اقتصادی بیش از ارقام پیش بینی شده بوده است که یکی از دلایل آن رونق گرفتن فروش نفت پس از یک دوره کاهشی چندین ساله بوده است .

نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه 97 واقع‌‌بینانه است

وی اظهار کرد‌:‌در سال 95 و 96 فروش نفت افزایش یافته است به همین دلیل درلایحه بودجه سال آینده نیز پیش بینی نرخ رشد اقتصادی 5 درصدی واقع بینانه است و بانک جهانی نیز در برآورد خود از نرخ رشد اقتصادی ایران شرایط را رو به رشد پیش بینی کرده است .

قصاعی تصریح کرد:‌حتی اگر نرخ پیش‌بینی شده برای رشد اقتصادی در ارقامی کمتر از این رقم نیز به ثبت برسد باید راضی بود چون تحریم‌های اعمال شده علیه ایران شرایطی خاص را در بازارها برای کشور ایجاد کرده است .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیش بینی کرد شرایط کسب و کار فعالان اقتصادی در سال97 وضعیت بهتری نسبت به سالهای اخیر داشته باشد .

گفتنی است بانک جهانی در آخرین گزارش خود، نرخ رشد اقتصادی ایران را در سال 2016 به میزان 4.6 درصد و برای سال 2017 رقم 5.2 درصد پیش بینی کرده بود.

همچنین صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان «چشم انداز اقتصاد جهانی» اعلام کرد، رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال گذشته میلادی ۱۲.۵ درصد بود و این رقم برای سال جاری میلادی ۳.۵ درصد برآورد می شود. البته صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۸ درصد پیش بینی کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار