استاندار قزوین تاکید کرد:

ضرورت برچیدن بوروکراسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار قزوین گفت: باید بوروکراسی های پیچیده اداری که سدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند را از میان برداشت.

کد مطلب: ۶۹۶۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی در ستاد اقتصاد مقاومتی که با موضوع واگذاری زمین برای توسعه یک شرکت تولید کننده داروهای گیاهی برگزار شد،افزود: گاهی مانع تراشی ها و بوروکراسی های پیچیده در برابر طرح ها و ظرفیت های اقتصاد مقاومتی خود یک مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی است که باید به طور جدی از آن پرهیز کرد.
وی اظهار کرد: کشور ما از قدیم سابقه طولانی از نظر گیاهان دارویی دارد اما با وجود چنین استعداد بزرگی، ما داشته های خود را فراموش کردیم و به سمت داروهای غربی رفته ایم.
استاندار قزوین اضافه کرد: اینکه شرکتی با ظرفیت های گسترده در حوزه تولید داروهای گیاهی چندسال به دنبال واگذاری زمین باشد بسیار ناخوشایند می باشد و بیشتر شبیه مقاومت در مقابل اقتصاد مقاومتی است.
زاهدی، مطالعه و تحقیقات، کشت، آموزش و ترویج و بازار را حلقه های زنجیره تولید داروهای گیاهی عنوان کرد و ادامه داد: برای مطالعه در حوزه گیاهان دارویی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و هر مرکز علمی دیگر باید تحقیقات مداوم را برای شناسایی گیاهان دارویی و شیوه های بهره وری از آن انجام دهند.
زاهدی خاطرنشان کرد:در کشت گیاهان دارویی هر نقطه از استان که امکان کشت و برداشت وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: این خود زنجیره ای از اشتغال را به وجود می آورد که باید به آن ارزش گذاشت.
زاهدی افزود: بازار، آخرین حلقه این زنجیره است که در این راستا باید وارد بازارهای جهانی در این حوزه شویم.
استاندار قزوین همچنین با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در رشد تولید، گفت: اقتصاد درون زا و نه درون گرا اولین تعریف مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است و ما قرار نیست خودمان تولید و خودمان استفاده نماییم بلکه باید برای دنیا نیاز به کالاهای تولیدی خود را ایجاد کنیم.
استان قزوین با توجه به شرایط آب و هوایی ، پستی و بلندی از شرایط خوب پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است به گونه ای که با توجه به مساحت استان که کمتر از یک درصد مساحت کشور است تاکنون بیش از یکهزار و 400گونه گیاهی در آن شناسایی شده که 250گونه را گونه های دارویی و معطر تشکیل می دهند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار