معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نظام پرداختی به معلمان متحول می‌شود

تهران (پانا) – معاون دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش یکی از تحولات ناشی از اجرای سند تحول را ایجاد تحول در نظام پرداخت به معلمان ذکر کرد که در پی اجرایی شدن طرح رتبه بندی عملیاتی می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

احمد عابدینی امروز یک شنبه 3 دی ماه 96 در نشست خبری بررسی دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سند تحول در کنار 6 زیرنظام 13 نظام فرعی مورد تاکید قرار گرفته است گفت: سنجش صلاحیت حرفه ای و رتبه بندی معلمان جزو این نظام ها هستند که در پیوند با یکدیگر اجرایی می شوند.

وی افزود: بیش از یک سال صرف تدوین و طراحی این نظام شده که هدف از آن ارتقاء کیفیت نظام آموزشی و توانمندسازی معلمان کشور است.

معاون دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش درباره پیوستگی این دو نظام گفت: نظام سنجش صلاحیت حرفه ای و رتبه بندی معلمان جدا از هم نیستند و تقریبا درهم ادغام شده اند. معلم ها در یک دوره حدودا 5 ساله با شاخص های سنجش صلاحیت ارزیابی می شوند و در یکی از رتبه ها قرار می گیرند.

وی در خصوص مزایای این نظام افزود: در صورت اجرایی شدن رتبه بندی، مزایایی برای معلمان پیش بینی شده است و حتی نظام پرداخت آموزش و پرورش تحت تاثیر آن قرار می گیرد و معلمان دیگر نه به تساوی بلکه بر اساس تلاش و توانمندی های خود دریافتی خواهند داشت.

مهدی نوید ادهم نیز در پایان درهمین خصوص افزود: فعلا 80 درصد کار انجام شده و امیدواریم منابع مالی مورد نیاز در اجرای رتبه بندی عملیاتی شود تا عامل محرکی برای معلمان در اجرای سند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار