مدیرکل عمرانی واحد علوم و تحقیقات خبر داد

بهره‌برداری از تله کابین واحد علوم و تحقیقات تا پایان سال 96

تهران (پانا) - مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از بهره‌برداری تله‌کابین این واحد دانشگاهی تا پایان سال 1396 خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۶۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، براتعلی اسدزاده با بیان اینکه برای ساخت تله کابین در واحد علوم و تحقیقات اهداف گوناگونی در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر تسهیل در تردد دانشجویان واحد، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در واحد علوم و تحقیقات، از مهمترین اهداف احداث تله کابین در این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.

مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به آغاز ساخت سامانه تله کابین در خرداد ماه 1394، افزود: تاکنون عملیات ساختمانی دو ایستگاه از 4 ایستگاه موجود به اتمام رسیده و 2 ایستگاه باقیمانده نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیک داشته است. با تکمیل این دو ایستگاه و انجام تنظیمات نهایی و تست سرد، سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اسدزاده، زمان دقیق بهره‌برداری از تله كابين واحد علوم و تحقيقات را در صورت ایفای به تعهدات از طرف پیمانکار، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل سامانه، مساعد بودن شرایط جوی در فصل زمستان و عدم بروز مشکلات فنی احتمالی، تا پیش از آغاز سال 1397 عنوان كرد.

وي گفت: سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات به طول تقریبی 1800 متر در محدوده بین ساختمان علوم انسانی 1 تا ساختمان فرهیختگان با اختلاف ارتفاع 600 متر با تعداد 74 کابین و ظرفیت جابجایی 2000 مسافر در ساعت، ساخته شده است. این سامانه در مجموع دارای چهار ایستگاه است که ایستگاه اول واقع در ساختمان علوم انسانی 1، ایستگاه دوم بین ساختمان دانشکده مدیریت و ساختمان اساتید و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی، ایستگاه سوم در ضلع جنوبی دانشکده فنی و مهندسی و ایستگاه آخر واقع در ساختمان فرهیختگان است.

مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه پروژه تله کابین واحد علوم و تحقیقات در حد یک فاز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران مطالعاتی در خصوص امکان توسعه این سامانه به سمت مقاصد مختلفی نظیر ایستگاه 7 تله کابین توچال و مرقد مطهر امامزاده داود (ع) انجام داده است.

اسدزاده در پايان اظهار داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده مدیران واحد علوم و تحقیقات، مقرر است تنها پرسنل و دانشجویان واحد بتوانند از سامانه تله کابین استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار