پتروشیمی ایلام از پروژه های فاخر بخش صنعت کشور است

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن، گفت: مجتمع پتروشیمی ایلام از پروژه های فاخر و ارزشمند بخش صنعت کشور است که در صورت بهره برداری نهایی نقش به سزایی در اقتصاد استان ایلام خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۹۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حسن عسگری، در جریان بازدید از این مجتمع صنعتی، اظهار کرد: پتروشیمی ایلام با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

وی، افزود: ظرفیت تولید واحد پلی اتیلن سنگین مجتمع پتروشیمی ایلام ٣٠٠ هزار تن در سال است که در صورت تکمیل آن ضمن ایجاد ارزش افزوده نقش به سزایی در توسعه استان خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره بانک صنعت و معدن از آمادگی مجموعه این بانک برای کمک به حوزه صنعت و معدن استان ایلام خبر داد و بر لزوم سرعت بخشی در اجرای پروژه های این حوزه تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این بازدید، گفت: مسئولان بانک صنعت و معدن حمایت خوبی از فعالان حوزه صنعت استان به عمل آورده اند و تاکنون ۳۷۰ میلیون دلار توسط این بانک به صنعتکاران ایلامی پرداخت شده است.

یارالله نصیری، به وضعیت پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود فرآیند تولید محصول آزمایشی در این مجموعه ابتدای سال آینده آغاز شود.

وی، با اشاره به معضل واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی استان خواستار همراهی بیشتر بانک های عامل برای احیای این مراکز که می تواند بخشی از مشکل بیکاری را مرتفع کند، شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار