نقش مدیران در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، بنیادی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی مدیران دوره ابتدایی گفت : نقش مدیران در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، بنیادی است.

کد مطلب: ۶۹۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

گزارش پانا ازلرستان ، سید احمد علی موسوی در این نشست با تقدیر از زحمات مدیران در زمینه ارتقا ی کیفیت مدیریت آموزشگاهی ، مسائل و چالش هایی که مدیران با آن مواجه هستند ، همچنین کیفیت بخشی به طرح و برنامه های آموزش ابتدایی افزود : اجرای طرح تدبیر کلیه مدارس مستقل ابتدایی می تواند نقشه راه یک سال تحصیلی را برای مدیر ترسیم نماید.

وی اشاره به اینکه در کشور ما سازمان ها و نهادهای زیادی وجود دارد که درصدر این دستگاه ها ، دستگاه عظیم آموزش و پرورش که دارای پیچیدگی خاصی است ؛ افزود : نقش اساسی را در وضعیت فرهنگی ،آموزشی، اجتماعی ، اقتصادی و کنش های طبیعی جامعه ،آموزش و پرورش بر عهده دارد.

موسوی در ادامه تاکید کرد :آموزش ابتدایی یکی از گسترده ترین معاونت ها ، در آموزش و پرورش است که بیشترین آمار دانش آموز و معلم مربوط به این دوره می باشدو از مجموع 320هزار دانش آموز ؛ 174هزارو 783 دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند ؛ .لذا آموزش ابتدایی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که این مهم برنامه ریزان را به فکر وا می دارد که در برنامه ریزی های خود توجه ویژه ای به این دوره داشته باشند .

در ادامه روسای ادارت دوره اول و دوم آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و تکنولوژی و گروههای آموزشی در مورد طرح و برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی از جمله برنامه تدبیر، آموزش تلفیقی- فراگیر ،انسداد مبادی بیسوادی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل ،درس پژوهی ، جشنواره جابربن حیان ، طرح همتا ، نظارت و بازدید موارد ی را ایراد کرده و به سوالات مدیران در این خصوص پاسخ دادند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار