مدرس و استاد دانشگاه فرهنگیان :

درس پژوهی رویکردی برای توسعه دانش حرفه ای معلمان است

مدرس و استاد دانشگاه فرهنگیان به اهداف درس پژوهی از جمله گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس ، مشارکت در تحول مستمر آموزش و یادگیری معلمان ، ارتقا مشارکت و کار تیمی اشاره نمود و افزود: اگر این اهداف در آموزش و پرورش و مدارس پیاده شود بیشتر مشکلات اموزشی حل می شود.

کد مطلب: ۶۹۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از نطنز خانم ابطحی در جلسه کارگاه آموزشی اقدام پژوهی و درس پژوهی مبتنی بر پژوهش که با حضور معلمان و مدیران دوره ابتدایی در دبستان مرتضای فرد برگزار شد عنوان نمود : اگر ما بتوانیم مفهوم درستی از درس پژوهی را بیان نماییم بیشتر مشکلات آموزشی ما در کلاس های چند پایه حل می شود.

وی در این کارگاه برخی از مشکلات آموزشی که در این کلاس ها وجود دارد را برشمرد و عنوان نمود که درس پژوهی رویکردی است برای توسعه دانش حرفه ای معلمان که آنها می بایست با تشکیل جلسات هم اندیشی در باره محتویات آموزشی موانع موجود را برطرف و راه و روش جدیدی را مطرح نمایند.

وی به اهداف درس پژوهی از جمله گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس ، مشارکت در تحول مستمر آموزش و یادگیری معلمان ، ارتقا مشارکت و کار تیمی اشاره نمود و افزود: اگر این اهداف در آموزش و پرورش و مدارس پیاده شود بیشتر مشکلات اموزشی حل می شود.

ابطحی به انواع پژوهش های دانش آموزی قابل اجرا در پژوهش محور اشاره نمود و گفت : می توان با گروه بندی و اجرای آزمایشات ساده علاقه دانش آموزان را شناسایی و آنها را به گروه های مورد علاقه سوق داد.

مدرس و استاد دانشگاه فرهنگیان گفت : وضعیت یادگیری و فهم دانش آموزان بر اساس طرح درسی که معلمان ارائه می دهند گامی مهم و اساسی را به دنبال خود دارد که وظیفه معلمان را در اجرای مطلوب درس پژوهی سنگین تر می کند.

این کارگاه با حضور 25 همکار در دبستان مرتضایی فرد برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار