محققان کانادایی توصیه می‌کنند؛

مصرف روزانه آجیل و سویا به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند

تهران (پانا) - یکی از دلایل اصلی افراد مبتلا به بیماری قلبی، کلسترول بالاست که می‌تواند موجب انسداد جریان خون در شریان‌ها شود.

کد مطلب: ۶۹۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش مهر، محققان توصیه می‌کنند افراد گوشتخوار می‌توانند به‌منظور پرهیز از تشکیل کلسترول، یک یا دو وعده از پروتئین‌های حیوانی نظیر گوشت و محصولات لبنی را با پروتئین‌های گیاهی نظیر سویا، مغزیجات آجیلی و حبوبات جایگزین نمایند.

یافته‌ها نشان داد مصرف روزانه یک یا دو وعده پروتئین‌های گیاهی می‌تواند نشانه‌های اصلی کلسترول بالا را تا حدود ۵ درصد کاهش دهد.

جان سیونپیپر، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان سنت میشل کانادا، در این باره می‌گوید: «فواید سلامت این پروتئین‌های گیاهی زمانی بیشتر می‌شود که افراد از سایر مواد خوراکی کاهش دهنده کلسترول نظیر فیبرهای محلول در آب، جو و استرول‌های گیاهی استفاده نمایند.»

در این مطالعه، محققان ۱۱۲ نفر را که به‌طور تصادفی پروتئین‌های گیاهی جایگزین گوشت در رژیم غذایی‌شان شده بود را به مدت حداقل ۳ هفته بررسی کردند.

به گفته محققان، پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند منجر به تغییراتی در ترکیب بدن شود که در نهایت به کاهش میزان کلسترول و همچنین کاهش وزن و فشارخون کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار