مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان :

آمادگی ومقابله با بروز بحران، از اهداف اصلی نمایشگاه ایمنی در برابر زلزله است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان درگفتگو با خبرنگار ...گفت: همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، نمایشگاهی به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری زنجان و با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سایر دستگاه های خدمات رسان، از ۲ الی 7 دی ماه در استان زنجان برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۹۵۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا زنجان ،سجاد صنعتی منفرد در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه آمادگی ومقابله با بروز بحران، از اهداف اصلی نمایشگاه ایمنی در برابر زلزله است، افزود: پیشگیری از بروز بحران، آمادگی و مقابله بعد از بروز بحران، اسکان موقت و همچنین بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله، همگی فرایندی است که بنیاد مسکن استان در قالب بروشورها و بسته های فرهنگی به شهروندان و مراجعان به این نمایشگاه، آموزش می دهد .


وی ادامه داد: در نمایشگاه ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، توانمندی های دستگاه های امدادی ،عکس و کارگاه های آموزشی به نمایش گذاشته خواهد شد.


این مسئول آشنایی با مقوله های بحران و راهکار های پیشگیرانه از بروز حوادث را مهمترین پیامی دانست که دراین نمایشگاه دنبال می شود، ادامه داد: در این نمایشگاه، نشست های تخصصی تحلیلی زلزله های اخیر کشور با حضور میهمانان ویژه جهت آشنایی مردم ومتولیان با مدیریت بلایای طبیعی وچگونگی رعایت ایمنی در برابر زلزله برگزار می شود.


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به برگزاری دوره های آموزشی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی، از جمله اطفاءحریق وراههای پیشگیری در مدیریت شهری، مراتع وجنگل ها، اقدامات پیش بیمارستانی، آمادگی درمقابل حوادث غیر مترقبه، امداد ونجات شهری، مدیریت سلامت در بلایا ونحوه پناهگیری وتخلیه اضطراری، با همکاری دستگاههای مختلف خدمات رسان، از دیگر برنامه های نمایشگاه ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی است، که به ابتکار مدیریت بحران استانداری زنجان برگزار خواهد شد.


صنعتی منفرد با بیان اینکه زلزله بدرستی قابل پیش‌بینی نیست و باید به گونه‌ای زندگی و محیط خود را آماده کنیم که در صورت بروز این حادثه، شاهد کمترین آسیب و خسارات باشیم، خاطرنشا ن کرد: بنياد مسكن استان براي مقابله با تهديد سوانح طبيعي، عمليات پيشگيري پيش از وقوع سانحه را با اجراي طرح ويژه بهسازي و نوسازي سكونت گاههاي آسيب‌پذير روستايي و همچنين بازسازي مناطق سانحه‌ديده پس از وقوع سانحه را در دستور كار خود قرار داده است.


وی بیان نمود: آگاهي افراد از پديده هایی مانند زلزله و ميزان خطر آن، برنامه ريزي هاي صحيح ايمني بصورت گروهي و در اقشار مختلف جامعه و بالاخره آمادگي فردي براي انجام اقدامات ضروري و مناسب هنگام وقوع زلزله، ميزان آسيب ها را تا حد زيادي كاهش مي دهد.
این مسئول در زمینه وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان، اظهار کرد: در سطح استان زنجان 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است.


صنعتی منفرد با اشاره به اینکه تا امروز 46 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند، تصریح کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر هم5 هزار واحد مسکونی در استان مقاوم‎سازی شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: تاکنون نزدیک به 50 درصد واحدهای روستایی این استان مقاوم سازی شده است، که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز ها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.


وی گفت: با توجه به آنالیزهای انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده وبیش از 18 هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.
گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند از نمایشگاه ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی در مجموعه تاریخی و فرهنگی کارخانه کبریت سازی شهرداری زنجان، از ساعت 30/15 تا 20 بازدید نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار