رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفتگو با پانا

رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا توسط شهردار در هیأت دولت پیگیری می شود

تهران (پانا) - به گفته رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران، رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا دو مطالبه جدی شهروندان تهرانی است که با حضور شهردار تهران در هیأت دولت پیگیری می شود .

کد مطلب: ۶۹۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا دو مطالبه جدی شهروندان تهرانی است، گفت: در نظر سنجی‌های انجام شده از شهروندان تهرانی، مشکل ترافیک و آلودگی هوا، دو مطالبه اصلی محسوب می‌شود و مردم خواستار رفع آن هستند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران درخصوص پیگیری مطالبات مردم از سوی شورا گفت: با حضور نجفی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت که بعد از وقفه چهارده ساله انجام می‌شود، موضوع آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو مطالبه اصلی مردم پیگیری می‌شود.

وی افزود: در طول این سال‌ها سرمایه‌گذاری بر حمل‌ونقل عمومی در ناز‌ل‌ترین سطح خود قرار داشت و سرمایه‌گذاری بر روی موضوع خودرو محوری از جمله احداث بزرگراه‌ها و ساخت پل متمرکز بود . به عنوان مثال برای احداث پل صدر بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شد در صورتی که با این اعتبار می‌شد، کل ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در تهران را نوسازی کرد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران تأکید کرد: البته در سال‌های اخیر بر روی توسعه مترو به ویژه توسعه تونل مترو سرمایه‌گذاری شده اما کافی نیست. کما اینکه دیدیم خط 7 مترو به خاطر ناایمن بودن تعطیل شد و افتتاح آن به 300 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

ضرورت اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی در پایتخت

امانی با اشاره به طرح توسعه مبتی بر حمل و نقل عمومی (تی او دی) در پایتخت، گفت: این طرح خودرو محور نیست و پیاده محور است. یکی از محورهای این طرح، دسترسی شهروندان به وسایل حمل و نقل عمومی است که باید از سوی مدیریت شهری مد نظر قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به آلایندگی ذرات معلق ناشی از سوخت بنزین گفت: از سال 92 توزیع سوخت بنزین یورو4 آغاز شد و در دولت اصلاحات نیز توزیع بنزین بدون سرب انجام شد. با توجه به این موضوع هم اکنون ذرات معلق ناشی از خودروهای سواری 3 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار