امام جمعه تبریز:

تعطیل کردن مدارس درمان آلودگی هوا نیست/وتوی قطعنامه شورای امنیت نشانه خوی استکباری آمریکاست

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وتو قطعنامه شورای امنیت در مورد قدس از سوی آمریکا و بی اعتنایی به اجماع جهانی نشانه خوی استکباری سردمداران این کشور است.

کد مطلب: ۶۹۵۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت در مورد قدس از سوی آمریکا وتو شد، مسئله‌ای که دوشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد و ۱۴ کشور به آن رأی مثبت دادند که از جمله آنها می‌توان به ایتالیا، فرانسه و انگلیس اشاره کرد ولی آمریکا با وتو این قطعنامه، مانع آن شد.

وی با اشاره به راهبرد امنیتی آمریکا که روز دوشنبه هفته گذشته توسط رئیس جمهور این کشور اعلام شد، بیان داشت: ترامپ راهبرد جدید اعلام کرد و در این راهبرد بارها از ایران نام برده شده و ایران را یک تهدید جدی در منطقه مطرح کرده و البته نام روسیه، چین و کره شمالی نیز به عنوان رقیب و دشمن مطرح شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمریکا با گستاخی تمام ایران را متهم به همکاری و حمایت از تروریست کرده است، افزود: رئیس جمهور آمریکا مشکل منطقه را ایران اعلام کرده است و این وقاحت رئیس جمهور آمریکا را نشان می‌دهد.

وی تاکید داشت: رفتارهای رئیس جمهور آمریکا نشان از نوعی جنون استکباری است و همه دنیا می‌دانند ایران خود همیشه قربانی تروریست بوده و همواره با این پدیده شوم که همیشه مورد حمایت غربیان بوده، مقابله کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر آمریکا با حمایت تروریست‌، کشورهای عراق و سوریه را ناامن ساخت و تروریست‌ها سالیان زیاد در آن کشورها جولان دادند که موجب کشته شدن صدها هزار نفر و آوارگی مردم شد.

وی اضافه کرد: در مقابل، جمهوری اسلامی با تلاش زیاد و مجاهدت‌های فراوان به کمک نیروهای مقاومت سرزمین عراق و سوریه را از دست تروریست‌ها نجات داد.

خطیب جمعه تبریز ابراز کرد: آمریکا با اعمال این راهبردها تلاش می‌کند، مسئله اصلی فلسطین به فراموشی سپرده شود و با وارد ساختن یک توطئه جدید علیه ایران و وارد کردن اتهام حمایت تروریست می‌خواهد رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد، ولی باید گفت مردم جهان آگاه شده و بیدار هستند و نسبت به همه مسائل هوشیارند و تا آخر در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزهاست که عربستان در یمن مردم را به جرم آزادی‌خواهی و استقلال‌خواهی به خاک و خون می‌کشد،گفت: پیشرفت‌های قابل توجه مردم یمن در عرصه مقاومت ایجاد شده به طوریکه ۱۳ آبان فرودگاه یمن مورد حمله موشک‌های انصارالله قرار گرفت و اخیراً موشک بالستیک یمن کاخ ریاض را مورد حمله قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سعودی‌ها می‌گویند که این موشک قبل از اصابت منهدم شده ولی رسانه‌ها اصابت آن را تائید کرده و جالب است سعودی‌ها ادعا می‌کنند که این موشک مربوط به جمهوری اسلامی است و حتی با اینکه سازمان ملل این ادعا را رد کرده ولی سعودی‌ها همچنان مدعی این موضوع هستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تا امروز در یمن 63 هزار نفر کشته،۸۲۳ هزار نفر مجروح و ۳۰۱ مرکز درمانی از بین رفته، همچنین ۵۹۳ بازار تجاری و ۶۹۲ انبار موادغذایی در یمن نابود شده است.

آل‌هاشم تاکید کرد: روز به روز وضعیت دشمن تزلزل پیدا می‌کند و امید داریم خداوند به مسلمانان یمن عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به حماسه مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۸۸ بیان داشت: در این روز حضور در عرصه‌های مجاهدانه را شاهد بودیم و هفته آینده با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه‌ای خواهیم داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فعالیت سپاه در امنیت خطوط هوایی گفت: آنها زحمات زیادی برای امنیت کشور می‌کشند و قدردان زحمات تک تک آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته با اشاره به ولادت امام حسن عسگری (ع) بیان کرد: این امام با وجود تمام فشارهای حکومت عباسی توانستن یکسری فعالیت‌هایی انجام دهند که از آنها می‌توان به تلاش علمی برای رد شبهات نام برد، ایشان روابط گسترده با شیعیان داشتند و در کنار آن فعالیت‌های سیاسی می‌کردند و حمایت مالی از شیعیان برای تقویت و توجیه رجال داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های امام عسکری(ع) آماده‌سازی شیعیان برای زمان غیبت بود.

خطیب جمعه شهر تبریز اجلاس نماز در بندرعباس را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب پیام بزرگی به این اجلاس داشتند که در آن تاکید کرده بودند مسؤولان به بحث نماز و اهمیت برپایی آن توجه کنند.

وی ابراز کرد: یکی از یادگاران امام راحل(ره) تشکیل نهضت سوادآموزی است و ما نیز قدردان زحمات متولیان انسداد بی‌سوادی در کشور هستیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه در پنجم دی‌ماه روز ایمنی در مقابل زلزله را داریم، گفت: تمام مسؤولان ساختمانی، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و آقایان مهندس ناظر باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه طبیعی دچار خسارات جبران‌ناپذیری نباشیم.

وی آلودگی هوا شهرهای کلان کشور را یادآور شد و تصریح کرد: باید مردم و مسؤولان ذی‌ربط همراهی کنند و امید است مسؤولان توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تعطیلی مدارس در آلودگی هوا چاره کار نیست که یک روز یا دو روز تعطیل می‌شود بلکه باید یک فکر کارساز انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار