صادقی: زلزله تهران محک آمادگی دستگا‌ه‌های امدادی پایتخت بود

تهران (پانا) – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از ندیدن آموزش های لازم به هنگام مواجه با زلزله در تهران گلایه کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خانه ملت، محمود صادقی با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری تهران می تواند محک مناسبی برای ارزیابی میزان آمادگی دستگاه های امدادی باشد، اظهارداشت: این زلزله تا حدی نشان داد که تهران ضربه پذیر و آسیب پذیر است به گونه ای که شاهد ترافیک سنگینی در خیابان های تهران به ویژه معابر کم عرض بودیم .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری ترافیک به نسبت سنگین نیمه شب گذشته تهران، بیان کرد: ترافیک سنگین پس از وقوع زلزله دیشب تهران بیانگر این بود که مردم تهران برای مقابله با زلزله آماده نبوده و آموزش های لازم را ندیده و به نوعی دچار سردرگمی بودند .

وی با تاکید بر اینکه آموزش های لازم برای مواجهه با بحران باید به مردم تهران ارائه شود، تصریح کرد: شب گذشته اطلاعاتی از مراکز مدیریت بحران و سوله ها در اختیار مردم قرار داده شد این در حالی است که این اطلاعات باید قبل از بحران و به طور مداوم به مردم ارائه شود و شهروندان از وجود چنین مراکزی آگاه باشند تا در اولین فرصت بتوانند به این مراکز پناه ببرند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه هر شهروند تهرانی باید یک امدادگر باشد، بر لزوم آمادگی شهروندان تهرانی در مقابل این قبیل حوادث تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش و آمادگی شهروندان برای مقابله با بحران امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در این رابطه نیاز است تمامی دستگاه ها برای مواجهه با بحران بحران های احتمالی در حال آماده باش باشند و همچنین سوله هایی که در آنها تغییر کاربری داده شده هر چه سریع تر به ماهیت اصلی خود بازگردانده شوند تا در زمان بحران بتوانند مثمرثمر واقع شوند .

عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه آمادگی مواجهه با بحران های احتمالی باید در دستگاه ها چندین برابر شود از تراکم فروشی و ساخت برج های بلند در پایتخت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ساخت و سازهای غیراصولی و برج های بلندمرتبه در معابر کم عرض امدادرسانی به مصدومان در زمان بحران را با مشکل مواجه می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار