رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد

اختصاص رتبه نخست کشوری سرانه فضای آموزشی به استان یزد

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی مدارس کشور معتقد است استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۶۹۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدتقی نظرپور در جریان سفر خود به یزد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در استان گفت: سرانه فضای آموزشی 12 استان کشور پایین تر از متوسط کشوری است و این در حالیست که استان یزد در این خصوص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرپور گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد فضای آموزشی در سطح کشور به حدود 34 هزار کلاس درس با پنج میلیون متر مربع فضا نیازمندیم که این مهم به حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در مهر ماه 96 حدود 5300 کلاس درس به بهره برداری رسیده که از این تعداد بیش از 50 درصد بامشارکت خیرین بوده است.

نظرپور به افزایش مشارکت خیران در مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 92 میزان 20 درصد از مدارس کشور و از سال 92 تا 95 میزان 36 درصد از مدارس توسط خیران ساخته شده و این روند با افزایش بسیار قابل توجهی امسال به 50 درصد رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که حدود 30 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی هستند، اظهار کرد: برای بازسازی مدارس فرسوده در کشور 11 هزار میلیارد تومان، برای مقاوم سازی پنج هزار میلیارد تومان و برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 120 میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیاز است، خاطرنشان کرد: 66 طرح با مشارکت خیرین و 16 طرح با بنیاد برکت و 46 طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند.

نظرپور با اشاره به اهمیت مقاوم سازی مدارس بر لزوم رعایت استاندارد های لازم در ساخت و ساز تاکید نموده و اظهارکرد: توسعه و ایمن سازی فضاهای آموزشی کشور از اولویت های سازمان نوسازی مدارس کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار