استاندار تهران: فضای آموزشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست

تهران (پانا) - استاندار تهران معتقد است فضای آموزشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان تهرانی نیست.

کد مطلب: ۶۹۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین مقیمی در جلسه شوراهای آموزش و پرورش شهر تهران که عصر امروز در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد: ‎در شهر تهران فضاهای آموزشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست به خصوص در منطقه 22 مشکلات جدی وجود دارد و فضای آموزشی نیاز آموزشی را رفع نمی کند.

وی ادامه داد: باید از راه های مختلف این کمبود نیرو را حل کنیم برای مثال اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش، اجرای برنامه ششم و برخی مقررات مالی دولت و استفاده از ظرفیت خیرین مفید بوده است تا این کمبودها در چهار سال آینده برطرف شود.

مقیمی در مورد مدارس قلع و قمعی اظهار کرد: برخی مدارس که مالکیت خصوصی دارند به دادگاه مراجعه می کنند و احکامی صادر می شود ولی ما از مردم خواهش می کنیم با آموزش و پرورش راه بیایند و از شکایت صرف نظر کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: سازمانهایی که در زمینه مدارس قلع و قمعی کار را دنبال می کنند باید همکاری های لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند چون ساختن مدرسه زمانبر است و نمی توان دانش آموزان را بدون مدرسه گذاشت و تراکم کلاس ها را بالاتر برد.

مقیمی در پاسخ به این سوال که چه سیاستی برای بهبود شرایط مدارس قلع و قمعی وجود دارد، گفت: خیران در همه جا به تامین فضای آموزشی کمک می کنند و امیدواریم در تهران این همکاری افزایش یابد.

وی بیان کرد: برخی املاک و مستغلات آموزش و پرورش قانونا نیاز به تغییر کاربری توسط شهرداری دارند که باید شهرداری درآمد محل تغییر کاربری را در ساخت مدرسه در نقطه دیگری هزینه کند.

استاندار تهران یادآور شد: قانون شورای آموزش و پرورش گفته بود این تغییر کاربری رایگان انجام شود اما ما با تلفیق این دو راه حل پیشنهاد دادیم که از محل تغییر کاربری مدرسه ساخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار