نشست کارگروه تخصصی عملیاتی امداد و نجات در پاکدشت برگزار شد

پانا(پاکدشت) - نشست کارگروه تخصصی عملیاتی امداد نجات و آموزش همگانی شورای مدیریت بحران فرمانداری در محل جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۵۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، امیر بذرافشان مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت با اشاره به سانحه دلخراش زلزله کرمانشاه گفت: از همت و تلاش نیروهای نجات گر و امدادگر و نیز کادر نیروهای داوطلب بسیار سپاسگزارم و از تلاش بی دریغ مردم شهرستان پاکدشت جهت اهدای کمک های نقدی و غیر نقدیشان که شامل 16هزار و800تخته چادر اسکان، 101دستگاه تریلر و کامیون، 1349شعله چراغ، 500عدد بطری یک لیتری روغن، 900چراغ خوراک پزی، 12دستگاه کانکس، 13848 بسته پودر رخت شویی، 548 تخته پتو نو، 154 پتو قابل استفاده، 6800 بطری آب و کلی البسه نو که هنوز هم در حال تفکیک می باشد تا اعزام شود سپاسگزارم. هرچند کمک های مردمی بیشتر بود و برشمردن آنها از حصوله این نشست خارج است اما من خیلی بیشتر از سابق دلگرم به حضور کارکنان و امدادگرانم شدم چرا که تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی ام را در دوپایگاه جاده ای به چشم دیدم که همچنان هم در حال انجام است.

بذر افشان در ادامه از ضرورت برگزاری مانور ادارات خبر داد و افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت به دلیل پوشش قشر حساس و آسیب پذیری همچون دانش آموزان برایم بسیار مهم است چون که بحث آموزش و پیشگیری باید از سنین کودکی مطرح شود تا در حوادث طبیعی و مخاطرات نه تنها در هنگام حادثه بین این قشر آسیب کمتر باشدبلکه بتوانیم به عنوان گروه های دوام( داوطلب واکنش های اضطراری محله) از آنان استفاده کنیم.

وی در پایان از حضور به موقع مسئولین و روسای ادارات در این نشست قدردانی نمود و به بررسی اجرایی شدن مصوبات قبلی پرداخت و افزود: از آنجایی که برنامه های ما فصلی می باشد می خواهم درمراسم هایی چون 5 دی ماه سالروز وقوع زلزله بم، 9دی ماه حماسه مردمی، یوم الله 22بهمن آموزش ها و مانورهای ما باشکوه تر و پربارتر از سال های گذشته برگزار شود.

صفر علی حسین ابادی مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان در اثنا این نشست گفت: برای انجام مانورها تجهیزات بازرسی مجدد شود، نیروهای هر ارگان در حالت آماده باش کامل باشند و تمام دانش آموزان و مربیان در قالب طرح هایی همچون مانور تخلیه اضطراری و طرح دادرس آموزش ببینند تا در هنگام اجرای مانورهای اصلی نابلد بودن افراد صدمات از جانب نیروهای خودی به همراه نداشته باشد.

شایان ذکر است که فرمانداری، شرکت برق، اداره گاز، اداره آب و فاضلاب روستایی، اورژانس، پلیس راهور، نیروی انتظامی و آتش نشانی، راهداری و حمل و نقل از کمک های نقدی و غیر نقدی خود به غرب کشور خبر داده و آمادگی کامل نیروهای خود را جهت اجرای مانورها در مناسبت ها و ارایه خدمات به مسافرین جاده و مردم این شهرستان اعلام کردند.

لازم به ذکر است که طرح ملی امداد و نجات زمستانه به مدت یک هفته توسط سرخ پوشان جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در پایگاه جاده ای ثامن الحجج در روستای علی آباد در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار