عابدي، عضو كميسيون آموزش مجلس: کنکور، عامل تربیت تک‌بعدی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی کنکور را عاملی برای تربیت تک بعدی دانش‌آموزان و لطمه زننده به بهداشت روانی آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۶۹۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا، در مورد مساله حذف کنکور عنوان کرد:‌ حذف کنکور به این شکلی که آزمون کنکور وجود نداشته باشد یا حتی مجموعه دروس دبیرستان ملاک باشد هیچکدام راهگشا نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون بسیاری از صندلی‌های ما در دانشگاه خالی مانده است و فقط در برخی از رشته‌های خاص رقابت بین داوطلبان وجود دارد حتی برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در حال تجمیع است بنابراین در این شرایط کنکور نقض غرض است و فقط برای رشته های محدود باید آزمون ورودی وجود داشته باشد.

عابدی به آثار منفی وجود کنکور اشاره داشت و بیان کرد: یکی از معایب وجود کنکور تربیت افرادی تک بعدی است که صرفا بر درس تمرکز دارند و از بعد سلامت اجتماعی و روانی لطمه می بیند در حالی که سازمان جهانی بهداشت سلامت روانی و اجتماعی را به عنوان ابعاد سلامت افراد در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: استرس منشا بسیاری از فشارها و بیماری هاست و محاسن آرامش رواني را در تمرکز بر کنکور از دست می دهیم.

عابدی در خصوص ميزان تاثير تفاوت کیفیت آموزشی دانشگا‌ه‌هاي مختلف بر حذف نشدن کنکور گفت:‌ مدرک تحصیلی تمامی دانشگاه‌ها استاندارد و مورد تایید است و حتی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور این مساله فرقی نمی‌کند آنچه در رقابت‌های درسی اهمیت دارد نوع عملکرد دانشجو و استاد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم درس خواندن در کدام دانشگاه نیست استعداد و تلاش دانشجو شرط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار