فضای سبز کاشان در اولویت استفاده از پساب فاضلاب قرار دارد

فرماندار کاشان گفت : با توجه به تنش آبی و محدودیت های استحصال منابع آب زیرزمینی، فضای سبز موجود در شهر کاشان در اولویت بهره برداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر است.

کد مطلب: ۶۹۵۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، حمیدرضا مومنیان در دیدار با مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: مردم و سازمان های مردم نهاد شهرستان کاشان، خواستار استفاده از پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز شهری و جلوگیری از انتقال آن به خارج از شهرستان هستند.

وی تاکید کرد: شهرستان کاشان دارای ظرفیت مناسبی برای استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد به ویژه فعالان حوزه زیست محیطی است و امیدواریم از این پتانسیل در کنار سایر نهادهای عمومی و دولتی شهرستان کاشان به نحو شایسته تری استفاده شود.

به گفته وی، مدیریت مباحث مربوط به پسماند و کنترل آن در شهرستان کاشان، برنامه موفقی است که حاصل پیگیری و جدیت اداره حفاظت از محیط زیست و همکاری مناسب شهرداری ها و دهیاری های منطقه است.

وی، توسعه و رشد صنعت گلاب و عرقیجات به عنوان صنعتی بومی در کاشان را نیازمند حمایت بیش از پیش مسوولان دانسته و خواهان مساعدت ویژه اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در خصوص تسهیل در صدور مجوزهای مربوط در این حوزه شد.

مومنیان تاکید کرد: خشکسالی در سال های اخیر و قرار گرفتن کاشان در منطقه بحرانی و مستعدِ انتشار غبار و ریزگردها، نیازمند برنامه جامع پیشگیری و مقابله با این پدیده به عنوان یک ضرورت است و امیدواریم اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به تهیه و اجرای این برنامه اقدام کند.

به گزارش پانا، بعد از امضای قرارد اد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان و انتقال آن به شرکت فولاد کویر، شهروندان کاشان و نوش آباد با امضای طومارهای جداگانه به فرمانداران کاشان و آران و بیدگل، استاندار اصفهان و وزیر نیرو نسبت به آن اعتراض کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار