فاطمه سعیدی: تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان است نه کاهش آلودگی هوا

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است تعطیلی مدارس در زمان بحرانی شدن آلودگی هوا، تاثیری در کاهش آلودگی ندارد و تنها برای حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۶۹۵۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خانه ملت، فاطمه سعیدی با اشاره به تعطیلی مدارس در استان‌های کشور به علت آلودگی هوا، گفت: سلامت دانش‌آموزان امر بسیار مهمی است و برای محافظت از بچه‌ها چاره‌ای به جز تعطیلی مدارس در این شرایط بحرانی وجود ندارد؛ اگرچه آموزش را نمی‌توان فراموش کرد و باید در چنین مواقعی به فکر جبران آن از راه‌های مختلف مانند استفاده از فضای مجازی بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه تغییر فصل آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: این لایحه باید توسط سازمان بهزیستی، شهرداری و وزارت صنعت کارشناسی و بررسی شود که آیا اجرای این لایحه تاثیری در کاهش آلودگی هوا دارد؛ به نظر میرسد این تغییر در رفع مشکل آلودگی هوا چندان موثر نیست.
وی با بیان اینکه اگر تغییر فصل آغاز مدارس در رفع آلودگی هوا اثر مثبت داشته باشد باید اجرا شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با این تغییرات، آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از بین نرود؛ علاوه بر شهرداری و بهزیستی، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط نیز باید برای کاهش این آلودگی همکاری‌های لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: بجز شرایط بحرانی، در روزهای دیگر سال نیز هوا از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیست و این موضوع روی آموزش و سلامت دانش‌آموزان اثر نامطلوب دارد؛ حتی اگر تغییر فصل آغاز مدارس هم اعمال شود هوا در اکثر روزهای سال در شرایط بحرانی است.
وی با انتقاد از عدم اقدامات مناسب جهت کاهش آلودگی، بیان کرد: تعطیلی مدارس در چند کلانشهر کشور کافی نیست؛ آیا بعد از این تعطیلی کیفیت هوا به شرایط مناسب باز می‌گردد؟
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تعطیلی مدارس فقط برای حفظ سلامت دانش‌آموزان است و تاثیری درکاهش آلودگی هوا ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار