مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

سرانه مطالعه دانش‌آموزان باید ارتقا یابد

تهران (پانا) - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در دیدار با مدیر و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان تجهیز کتابخانه ها را باعث افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۶۹۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد جواد حسین زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: با وجود شبکه های اجتماعی و اثرات بعضاً مخرّب آنها، هدف غایی آموزش و پرورش بالا رفتن سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان مکمل فعالیت های گسترده آموزش و پرورش می تواند در فرهنگ سازی مطالعه موثر باشد.

حسین زاده تألیف کتاب های جذاب و خواندنی و همچنین تجهیز کتابخانه ها با کتاب های مورد نیاز عموم و به ویژه دانش آموزان و دانش پژوهان را گام مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به برنامه های این مجموعه فرهنگی گفت: با تجهیز و بروز رسانی کتابخانه ها می توانیم دانش آموزان بیشتری را به عضویت فعال کتاب خوانی تشویق کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش با اداره کل کتابخانه ها ارتباط تنگاتنگی داشته و دارد.

سید محمدرضا حسینی پور افزود: کتابخانه‌ها در پرورش و رشد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش و اهمیت بسیار دارند.

وی اظهار داشت: نیاز دانش آموزان برای دستیابی به منابع موثق و معتبر و کارآمد بر همگان مبرهن و آشکار است و پرورش قوه تفکر و خلاقیت نیز در نوجوانان تنها از طریق کلاس و انجام تکالیف یا موفقیت در امتحانات و آزمون‌ها میسر نمی‌شود، بلکه نیاز دارند که به عمق هر مسئله بیندیشند و این چیزی بیشتر از کتاب و درس و مدرسه را می‌طلبد.

در پایان در زمینه همکاری بیشتر بین آموزش و پرورش و اداره کتابخانه ها بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار