در اولین اجلاس ملی حقوق شهروندی

صالحی: لایحه وزارت ارشاد درباره حقوق شهروندی به زودی به مجلس می‌رود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید در اجلاس ملی حقوق شهروندی دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد حق بیان را از برنامه‌های دولت دوازدهم معرفی کرد.

کد مطلب: ۶۹۴۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

سید عباس صالحی، در اجلاس ملّی «گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی « با تشریح اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در حوزه حقوق شهروندی، ایجاد فضای آزادی بیان و دسترسی آزاد به اطلاعات و حمایت‌های جامع این وزارتخانه از بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه ای و همچنین فعالان این عرصه ها را از مهمترین اقدامات در دولت برشمرد.

وی در ادامه گفت: حقوق شهروندی در نسبت انسان و دولت تعریف می‌شود‌.

وزیر ارشاد افزود: انسان دارای دو بعد انسان مسئول و محق است؛ یعنی دارای حق و حد است لذا این برداشت و تفسیر حدود فرهنگی را در قانون، عرف، اخلاق تعریف می‌کند.

صالحی با برشماری اهداف وزارتخانه فرهنگ و ارشاد به منظور توانمندسازی حقوق شهروندی در کشور، بیان کرد: استمرار حرفه‌ای نظام مالکیت فکری - معنوی در حوزه‌های فرهنگ و هنر، استمرار نظام دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد، انتشار جامع حمایت‌های وزارت فرهنگ و اطلاعات، استمرار دولت الکترونیک، کمک به ایجاد توانمندسازی نظام صنفی از اقدامات آینده این وزارتخانه در امور حقوق شهروندی است .

وی از تدوین چند لایحه در ارتباط با رسانه‌ها خبر داد و افزود: به زودی این لوایح به مجلس ارسال می‌شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار