معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفتگو با پانا تشریح کرد

برنامه‌های بهزیستی برای زنان آسیب‌دیده

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی برنامه این سازمان برای زنان آسیب دیده را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۹۴۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا، درباره برنامه سازمان بهزیستی برای زنان آسیب دیده یا خیابانی اظهارداشت: رویکردی که بهزیستی برای کاهش آسیب زنان دارد، در ابتدا پیشگیری و پس از آن توانمندسازی این گروه از جامعه است. در این راستا شناسایی و جذب زنانی که اعتیاد دارند، بی خانمان هستند و یا خیابانی هستند در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کلیه خدماتی که به زنان آسیب دیده ارائه می‌شود با نگاه کاهش آسیب است، گفت: علل متعددی وجود دارد که یک زن آسیب می‌بیند. یکسری دلایل فردی وجود دارد که از خانواده آغاز شده و مربوط به عدم یادگیری مهارت‌های زندگی است.

وی به عوامل بروز آسیب در میان زنان اشاره کرد و افزود: اختلالات روانشناختی به ویژه افسردگی، مشکلات اقتصادی، مصرف مواد مخدر، الکل و طلاق نیز از جمله عواملی است که زنان در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

وی درباره شناسایی زنان آسیب‌دیده گفت: آماری از تعداد این زنان در دست نیست اما این افراد اگر شخصا به مراکز بهزیستی مراجعه کنند به صورت خود معرف هستند و یا اینکه از طریق نیروی انتظامی به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار