مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

صدور آنی قبض گاز برای مشترکان

تهران (پانا) - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز می‌گوید طرح صدور آنی قبض گاز اکنون در اردبیل و خراسان اجرایی می‌شود و سایر استان‌ها نیز پس از اتمام پیمان‌های فعلی، نسبت به اجرایی شدن این طرح در استان خود اقدام می‌کنند.

کد مطلب: ۶۹۴۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شانا ،سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گازدرباره طرح قرائت کنتور و صدور آنی قبض گاز مشترکان گفت: برای نخستین بار طرح صدور آنی قبض گاز از سوی پیمانکار شرکت گاز استان اردبیل ارائه و در ستاد شرکت ملی گاز معرفی شد و مورد تایید قرار گرفت که مطابق آن، استان اردبیل برای ۱۰ هزار مشترک خود طرح ذکر شده را طی یک سال اخیر اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح های نوین و موفقی که در یک استان اجرایی شوند به سایر استان‌ها نیز تعمیم می‌یابند، ادامه داد: در جلساتی که با حضور مدیران گاز استان‌ها برگزار شد مقرر شد هر استان با همکاری پیمانکار خود اقدام به تهیه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کرده و در اختیار شرکت گاز استان قرار دهد.

مومنی اظهار کرد: در هر استان پیمانکاری برای کنتورخوانی و صدور قبض فعالیت می‌کند که پس از اتمام قرارداد آنها، شرکت‌های گاز استانی قراردادهای جدید را در زمینه اجرایی شدن طرح صدور آنی قبض منعقد می‌کنند، البته از آنجا که شرایط مالی استان‌ها متفاوت است بنابراین هر استان پیمانکار خود را از طریق مناقصه انتخاب می‌کند.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: با اجرای این طرح، زمانی که کنتورخوان به منازل مشترکان مراجعه می‌کند، پس از آن‌که شماره‌های کنتور را وارد دستگاه کند ظرف چند ثانیه اطلاعات در شرکت گاز استان پردازش شده و به کنتورخوان برگشت داده می‌شود و به چاپ می‎رسد، همچنین امکان پرداخت آنی قبض از سوی مشترکان نیز فراهم است.

وی درباره مزیت اجرای طرح صدور آنی قبض گاز نسبت به روش فعلی ، توضیح داد: در برخی از استان هر هفته و در برخی دیگر هر دو هفته یکبار، ( بستگی به تعداد مشترکان گاز در استان دارد) قرائت کنتورها انجام شده و در پایان قبض گاز تمام مشترکان به صورت یک‌جا صادر می‌شود، این کار به سبب فعالیت کنتورخوان‌ها، پیمانکار چاپ قبوض و استفاده از کاغذ برای چاپ قبض‌ها هزینه بالایی دارد اما در روش جدید تمام این فرآیند به صورت یک‌جا انجام می‌شود.

مومنی ادامه داد: در روش اول، امکان گم شدن قبض‌ها یا پرداخت‌های اشتباهی وجود دارد اما در روش جدید در صورتی که مشترک در منزل حضور نداشته باشد، کنتورخوانی مجدد انجام می‌شود و قبض گاز حتما در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار