نظرپور: فقط 48 مدرسه ماندگار در کشور داریم

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به ویژگی های مدرسه ماندگار تعداد این مدارس در کشور را 48 مدرسه ذکر کرد و این تعداد را بسیار اندک دانست.

کد مطلب: ۶۹۴۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدتقی نظرپور در مراسم افتتاح مدرسه آرمینه مصلی نژاد که امروز دوشنبه 27 آذر 96 در منطقه 6 تهران برگزار شد با اشاره به ویژگی های یک مدرسه ماندگار به لحاظ معماری گفت: در واقع همه مدارس ما ویژگی های لازم برای پاسخگویی به نیازهای آتی آموزش و پرورش را ندارند.

وی افزود: ما 48 مدرسه ماندگار در کشور داریم و این عدد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. مدارسی از جمله همین مدرسه که استاد مصلی نژاد ساخته را می‌توانیم یکی از مدارس ماندگار تلقی کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: اگر بخواهیم مدارس ما سال های سال مورد استفاده قرار گیرند باید ویژگی هایی در آنها رعایت شوند. در ساخت مدارس باید دقت کنیم ساخت مدرسه خوب شاید چندان هزینه‌ها را بیشتر نکند یعنی ما می‌توانیم به‌جای ساخت 100 مدرسه معمولی 80 مدرسه خوب بسازیم که ماندگار باشند.

نظرپور در پایان فضای معماری را از عوامل تأثیرگذار بر سلامت دانش آموزان و دانشجویان برشمرد و گفت: اگر دانش آموزانی پرنشاط و پرتحرک می‌خواهیم باید فضاهایی بسازیم که امکان ایجاد نشاط را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار