بهاره آروین: رفراندوم در تصمیم‌های مدیریت شهری به مشارکت مردم در شهر کمک می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران معتقد است که نظرسنجی از مردم در برخی ازطرح های مدیریت شهری ایده خوبی است و باید همراه با شفافیت‌سازی باشد با این کار شهروندان احساس مشارکت و تعلق خاطر نسبت به شهرشان می کنند.

کد مطلب: ۶۹۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، به مناسبت روز حمل و نقل عمومی ، شهرداری اقدام به برگزاری نظرخواهی از مردم در 10 ایستگاه مترو کرده است که بهاره آروین عضو شورای شهر تهران با حضور در متروی میدان ولیعصر (عج) و بازدید از روند این نظرخواهی اظهار کرد: اصل ایده این نظرخواهی مهم و قابل تامل است. اگر ما بتوانیم در چند تصمیم مدیریت شهری رفراندوم شهری برگزار کنیم، می‌توانیم به مشارکت مردم و احساس تعلق آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه می‌توان راه‌حل‌های آسان‌تری برای برگزاری رفراندوم‌های شهری داشته باشیم، تصریح کرد: سوالاتی که در این نظرخواهی مطرح شده است، به این موضوع اشاره می‌کند که استفاده از خودرو در شهر تهران هزینه داشته باشد و در عوض، این هزینه‌ها مستقیما در مترو صرف شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه ایده این مساله که کسانی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که زمانی را صرف حمل و نقل عمومی می‌کنند، قابل تامل است، گفت: کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند هزینه‌هایی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک را به شهر تحمیل می‌کنند که می‌توان در این مورد از مردم نظرخواهی کرد که آیا می‌خواهند هزینه‌ای از خودروهای شخصی دریافت شود و آن هزینه‌ها در مترو صرف شود یا خیر؟

آروین در ادامه اظهار کرد: مساله‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که شاید مردم احساس کنند پولی که از آنان بابت گسترش مترو گرفته می‌شود، برای این کار هزینه نشود، بنابراین باید این اطمینان به مردم داده شود که پول آنها در راهی به جز گسترش مترو صرف نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان با تاکید بر اینکه حساسیت راهکار اعتمادسازی است، تصریح کرد: شهرداری تهران می‌تواند روی سایت خود در مورد اینگونه مسائل شفافیت‌سازی کند. همچنین می‌توان به این نظرخواهی پرسش‌های دیگری از جمله حضور دستفروشان در مترو را اضافه کرد.

در این نظرخواهی4 پرسش درباره اداره بهتر شهر مطرح شده است و از شهروندان خواسته شده که به این پرسش‌ها جواب آری یا خیر دهند که پرسش اول آن عبارت است از اینکه آیا موافق هستید از خودروها روزی 1000 تومان گرفته شود و با آن هفته‌ای یک قطار به مترو اضافه کرد؟، در این صورت بعد از 6 ماه معطلی شما در ایستگاه‌های مترو یک دقیقه کمتر می‌شود.

همچنین در پرسش دوم این نظرخواهی آمده است که حداقل 60 هزار خودروی دولتی و سهمیه‌ای مجاز هستند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، اگر آنها روزی 5000 تومان آرم بخرند با فرض اینکه در سال 250 روز کاری داشته باشیم، هر دو هفته می‌توان قطار جدید به مترو اضافه کرد. آیا با این کار موافق هستید؟

پرسش سوم دیگر این نظر خواهی به این مساله پرداخته است که اگر از همه ساکنان تهران و حومه آن، روزانه فقط 200 تومان گرفته شود با این پول می‌توان ماهانه یک قطار برای مترو خرید، آیا با این اقدام موافق هستید یا خیر؟

در پرسش آخر این نظرخواهی نیز آمده است که اگر تا سال آینده هیچ واگنی به متروی تهران اضافه نشود، با توجه به افزایش تعداد مسافران احتمال معطلی برای سوار شدن به قطار بیش از زمان فعلی می‌شود، آیا موافقید افزایش قیمت بلیت نداشته باشیم، ولی معطلی مسافران بیشتر شود؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار