معاون آموزشی آموزش و پرورش فیروزکوه در جلسه توجیهی هدایت تحصیلی:

برگزاری امتحانات به صورت نهایی، منجر به کاهش افت تحصیلی در دوره دوم متوسطه می شود

فیروزکوه (پانا) - جلسه توجیهی هدایت تحصیلی ویژه اولیا دانش آموزان پایه نهم با حضور معاون آموزشی آموزش و پرورش فیروزکوه در مدرسه شهید مصطفی خمینی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران: کسائیان معاون آموزشی آموزش و پرورش فیروزکوه در این جلسه با اشاره به اهمیت پایه نهم در تعیین رشته تحصیلی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه تاکید کرد: اولیا در این برهه از زمان نقش تعیین کننده ای در آینده فرزندانشان دارند.

وی در توصیه ای به اولیا متذکر شد: بعضا اصرار بیش از اندازه اولیا به دانش آموزان جهت ادامه تحصیل در یک رشته ی خاص آسیب های جبران نا پذیری را در آینده به بار خواهد آورد، از این رو بهتر است دانش آموزان خودشان در انتخاب رشته خود تصمیم گیری کنند و بر اساس استعداد، علاقه و توانمندی هایشان ادامه تحصیل دهند.

کسائیان افزود: پروسه هدایت تحصیلی یک برنامه کشوری است که از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است و بر اساس آن استعداد دانش آموزان در پایه نهم بر اساس فرایندی به دست می آید تا از این طریق هدایت تحصیلی و در واقع راهنمایی دانش آموزان به دوره دوم متوسطه با برنامه صورت گیرد تا دانش آموزان بهترین نتیجه را از دوران تحصیل خود بگیرند.

وی با موثر خواندن برگزاری امتحان در پایه نهم به صورت نهایی، تصریح کرد: برگزاری امتحانات به صورت نهایی و به دست آمدن نمره واقعی دانش آموزان منجر به این می شود که دانش آموزان با ورود به دوره دوم متوسطه افت تحصیلی ناگهانی را تجربه نکنند چرا که به دلیلی سنگین بودن مطالب درسی در پایه دوم متوسطه افت تحصیلی به صورت طبیعی رخ می دهد؛ اما اگر دانش آموزان با ملاک های نادرست به این دوره وارد شوند افت تحصیلی سنگینی را متحمل می شوند که قطعا در روحیه و آینده آنان تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار