در گفت وگو با پانا

عبدالله ناصری: «تله فساد» تله‌ای برای پیگیری فساد است

تهران (پانا) - عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بر این باور است که «تله فساد» به عنوان بهانه‌ای برای عدم بررسی و پیگیری مفاسد مطرح می‌شود و این در حالی است که اگر حاکمیت با فساد مبارزه جدی نکند با عکس‌العمل شدید اجتماعی مواجه خواهد شد.

کد مطلب: ۶۹۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

عبدالله ناصری در گفت‌و‌گو با پانا در پاسخ به این سوالی درباره تله‌های فساد و این اعتقاد برخی نمایندگان مجلس که ورود به این امر روند اجرایی کشور را دچار اختلال می‌کند و با انتقاد محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در نطق میان‌دستور دیروزش روبه‌رو شد، گفت: «اگر ما به بهانه اینکه روند اجرایی کشور متوقف می‌شود مبارزه با فساد را کنار بگذاریم و از آن به عنوان تله فساد یاد کنیم، خود این مسئله عین فساد است زیرا همان مقدار عزم جدی که برای مقابله با فساد وجود دارد با همین تحلیل ناپسند و غیر قابل توجیهی که برخی از دوستان ما در مجلس مطرح کرده‌اند، مختل می شود و چه بسا خود این تله‌ای برای ادامه بررسی‌ها و پیگیری پرونده‌های مفاسد باشد.»

وی افزود: «معتقدم برای مبارزه جدی با مفاسد همه حوزه‌ها به خصوص مسائل اقتصادی که کشور را فرا گرفته است عزم و ارده‌ای حاکمیتی نیاز داریم تا ریشه این مفاسد را در کشور بخشکانیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «مبارزه با فسادهای قابل پیش‌بینی هیچ راه‌حلی جز عزم و اراده ملی ندارد و به همین خاطر آن را به گفت‌و‌گوی برجام تشبیه می‌کنم که ما توانستیم در آن مقطع حساس با شش قدرت جهانی پای میز مذاکره بنشینیم. یک عزم ملی در عرصه کلان حاکمیت لازم است تا همه ارکان حاکمیت به طور جدی وارد این معرکه شوند و شبه انقلابی در این مورد را خود حاکمیت نه جامعه مدنی شکل دهد.»

وی تصریح کرد: «البته برای مبارزه با فساد و مفاسد نیازمند آن است که در این عرصه بدون هیچ ملاحظه و چشم‌پوشی عمل شود زیرا اگر این‌طور نباشد هیچ اتفاق جدی در کشور رخ نمی‌دهد که بتواند افکار عمومی را قانع کند. همان طور که اکنون می‌بینیم تنها به رسیدگی به پرونده‌های محدود باقی می‌ماند. پرونده‌هایی که اکنون در سیستم قضایی و امنیتی بررسی می‌شود نتوانسته افکارعمومی را قانع کند.»

ناصری یادآورشد: «برخورد با فساد سیستمی در کشور یک عزم عمومی در حاکمیت نیاز دارد. باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم زیرا در برخی از پرونده‌های مفساد اقتصادی بعضی از مدیران ارشد کشور در دولت سابق نقش مهمی داشته‌اند بنابراین نظام باید مردم را محرم خود بداند و تمام این مسائل را برای آنها بازگو کند.»

وی خاطر نشان کرد: «مبارزه با فساد در همه عرصه‌ها امری فرادولتی است یعنی تمام قوای حاکمیت باید در میدان حاضر شوند؛ دولت یا سیستم قضایی به تنهایی نمی‌تواند کار عظیمی در این زمینه انجام دهد. اگر همه ارکان حکومت پای کار بیایند به طور حتم موضوع فساد ریشه‌کن می‌شود. در این زمینه باید اطلاع‌رسانی و دقیقی صورت گیرد تابتوانیم افکار عمومی را قانع کنیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد: «به طور حتم یکی از مهمترین جنبه‌هایی که فاصله بین جامعه مدنی و حاکمیت را افزایش می‌دهد و می‌توانیم آثار آن را در شبکه‌های اجتماعی نیز مشاهده کنیم، مسئله مفاسد و فساد اقتصادی است زیرا مردمی که اولویت‌ها و بدیهیات سفره خود را با مشقت تهیه می‌کنند و از نظر معیشت مشکل دارند هر روز با پرونده‌های فساد چند هزار میلیاردی در دستگاه‌های دولتی مواجه می‌شوند.»

وی خاطر نشان کرد: «اگر جامعه شاهد مبارزه جدی با مفاسد از سوی حاکمیت نباشد در آینده ممکن است با عکس‌العمل شدید اجتماعی به آن پاسخ دهد. بنابراین بهتر است خود حاکمیت بدون هیچ توجیهی از قبیل تله فساد و مانند آنها با مفاسد مبارزه جدی کند. فساد اکنون ساختاری شده است و برای پیشرفت اقتصادی کشور این امر تله بزرگ‌تری است. تنها راه مبارزه آن است که یک جراحی کامل در این زمینه رخ دهد و این غده سرطانی را از بند حاکمیت و همه دستگاه‌ها دور کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار