معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

طرح تحکیم و تثبیت مهارت سواد در اردبیل اجرا می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح تحکیم و تثبیت مهارت سواد در استان اردبیل برای سوادآموزان جهت پیشگیری از برگشت بی‌سوادی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

یوسف احمدی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه اصلاندوز اظهار داشت: براساس استانداردها، سوادآموزان باید علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، فعالیت‌های دیگر از جمله کار با رایانه را هم فرا بگیرند که این امر در سطح استا در دستور کار بوده و با جدیت دنبال می‌شود .

وی با اشاره به اقدامات حوزه سوادآموزی در سطح استان و جایگاه منطقه اصلاندوز در جدول عملکرد سالیانه بیان کرد: اقدامات اداره آموزش و پرورش و کارشناس سوادآموزی منطقه که در سال‌های گذشته در بسیاری از شاخصه‌ها عملکرد خوبی را داشته مناسب و مطلوب بوده که انتظار می‌رود تداوم یابد .

احمدی معضل عمده سوادآموزی را برگشت بیسوادی برشمرد و افزود: بعضی از افرادی که باسواد می‌شوند دیگر دنبال مطالعه نیستند که این امر سبب برگشت بی‌سوادی به آنها می‌شود بنابراین طرح تحکیم و تثبیت مهارت سواد افراد با هدف جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی اجرا می‌شود .

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: بخش اصلاندوز در سال گذشته در بخش جذب سوادآموز و ریشه‌کنی بیسوادی در بین نواحی و مناطق جایگاهی خوبی را کسب کرد و برای ادامه کار نیز می‌بایست مبادی بی‌سوادی را ببندیم و تلاشمان را در رفع این معضل بیش از پیش به کار بگیریم .

امام جمعه اصلاندوز نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات درباره ضرورت آموختن سواد گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی نشان از آینده‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی است که امروز شاهد آثار و برکات این دور اندیشی امام راحل(ره) در کاهش بی‌سوادی هستیم .

حجت‌الاسلام اسد زاده افزود: ما تعهد داریم که به امر سواد آموزی اهمیت دهیم و براساس این تعهدات می‌بایست برای ریشه‌کن کردن بی سوادی گام محکم برداریم چرا که جهل و نادانی از عوامل بی‌سوادی است و همه مردم و ارگان‌ها باید همراه با آموزش و پرورش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی کمر همت بندند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار