رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد

بررسی خارج از نوبت لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز بررسی مفاد لایحه حمایت از حقوق معلولان از روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی ،انوشیروان محسنی بندپی گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در اولویت بررسی مجلس قرار می‌گیرد و از روز سه شنبه بررسی مفاد آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: تصویب این لایحه حاصل دو سال کار کارشناسی متخصصین و کارشناسان سازمان بهزیستی بود و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، این لایحه خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی بر توسعه گفتمان مسئولیت اجتماعی در جامعه تکیه کرد و گفت: ما نسبت به سرنوشت دیگران وظیفه داریم بنابراین آگاه‌سازی جامعه، اقدامات به‌موقع و به‌هنگام و نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار مورد تلفات جاده‌ای و ۵ برابر آن معلولیت داشته‌ایم، اظهار داشت: باید بپذیریم که در حین رانندگی در برابر جان دیگران مسئولیت داریم که در این زمینه نیاز به کار جدی وجود دارد.

محسنی بندپی در مورد اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان کرمانشاه نیز اظهار داشت: اعزام ۵۰ تیم محب برای جلوگیری از اختلالات روانی انجام شد و ۱۷ هزار نفر تحت مشاوره های روانی و اجتماعی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص راه اندازی مهدهای کودک نیز گفت: تعدادی مهدکودک در جاهایی که مهدهای قبلی تخریب شده بود در کانکس ایجاد کردیم و همچنین یک مرکز خدمات توانبخشی نیز در سر پل ذهاب ایجاد شد.

وی از جمع آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی برای زلزله زدگان خبر داد و گفت: ۳۶۱ کانکس در مناطق زلزله زده مستقر شده است که ۵۰ مورد آن به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از راه اندازی دو پایگاه اورژانس اجتماعی در این منطقه خبر داد و گفت: ۱۱۸ معلول جدید در مناطق زلزله زده شناسایی شدند که ۱۸ نفر آنها دچار ضایعه نخاعی شده بودند، همچنین در اثر زلزله هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی تخریب شد که قرار شد ۱۰ میلیون کمک بلاعوض از سوی ما و ۵ میلیون تومان نیز از سوی دولت انجام شود و تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن برای احداث مجدد منازل مسکونی آنها انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار