منابع پیشنهادی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو اعلام شد

تهران (پانا) - ستاد فناوری نانو منابع پیشنهادی برای نهمین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو را اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۹۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد فناوری نانو، مباحث اتمی و مولکولی در کتاب‌های درسی فیزیک، شیمی و مطالب درون سلولی در زیست‌شناسی، مقالات منتشر شده در سایت باشگاه و بخش آموزش سایت ستاد فناوری نانو همانند سال‌های گذشته از منابع اصلی آزمون اردیبهشت ماه 1397 است.

کتاب‌های شیمی و فیزیک پایه دهم و همچنین کتاب‌های زیر هم جزء منابع پیشنهادی باشگاه برای دریافت مفاهیم و کاربردهای علوم و فناوری نانو است.

1- مجموعه مقالات سایت باشگاه نانو
2- علوم و فناوری نانو (جلدهای 1 و 2)
3- آزمایش‌ها و فعالیت‌های نانو
4- ده به توان منفی نه
5- نمونه سوالات المپیاد نانو با پاسخ تشریحی

این منابع برای کمک به دانش‌آموزان عزیز برای پیدا کردن شناخت بهتر از مباحث نانو و پیدایش دیدگاه مناسب برای مطالعه مطالب کتاب درسی با نگرش فناوری نانو پیشنهاد می‌شود و به هیچ‌وجه به معنای الزام در به خاطر داشتن کلیه مطالب این کتاب‌ها برای شرکت در این المپیاد نیست.

برای تهیه کتاب‌های پیشنهادی می‌توانید با شماره‌های 16-02122896415 تماس حاصل کنبد.

همچنین جزوه آموزشی پایه نهم برگرفته از قسمتی از کتاب علوم و فناوری نانو جلد 1، برای دانش‌آموزان پایه نهم تهیه شده است. هدف از استخراج این جزوه کمک به این دسته از دانش‌آموزان برای نزدیک شدن به سطح اطلاعات سایر داوطلبین المپیاد و جبران برخی کاستی‌ها با توجه به مطالب درسی آنها است. این جزوه را از این بخش از پایگاه اینترنتی باشگاه نانو دریافت کنید.

آزمون مرحله اول نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو، در تاریخ 7 اردیبهشت 1397 به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی انجام خواهد شد. مرحله دوم، در قالب یک آزمون کتبی در تهران و با حضور 300 رتبه برتر مرحله اول، در تیرماه 1397 و مرحله سوم، با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه 1397 برگزار خواهد شد.

برگزیدگان المپیاد نانو از دوره ششم به بعد مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

متقاضیان حضور در این آزمون، می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در المپیاد نانو، به دو روش انفرادی و گروهی (از طریق نهادهای ترویجی) تا روز 1396/11/15 انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار