درخواست ملاقات شورای شهر با لاریجانی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در بودجه 97

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم توجه به حمل و نقل عمومی در بودجه 97 کشور تأکید کرد و در همین راستا تقاضای ملاقات با رییس مجلس را مطرح کرده است.

کد مطلب: ۶۹۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

محسن هاشمی صبح امروز در آغاز جلسه سی‌ام شورای شهر تهران با اشاره به لایحه بودجه سال 97 که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است، اظهار کرد: در بودجه بندهایی درخصوص کم کردن پرداخت یارانه و افزایش قیمت سوخت آمده است که هر دوی این موضوعات برای کلانشهرها مهم است و اگر از این ردیف‌ها چیزی عاید شهرها بخصوص در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی نشود، ظلم است.

وی با بیان اینکه در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران که درخصوص بودجه صحبت کردیم، مقرر شد که اعضای شورای شهر تهران فعالانه با نمایندگان مجلس و... صحبت کنند تا حق کلانشهرها درخصوص حمل و نقل عمومی پرداخت شود.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تبصره 18 بودجه اجازه داده که از محل افزایش قیمت سوخت به حمل و نقل عمومی کمک شود، گفت: دولت نهم و دهم هنگامی که بحث یارانه را مطرح کرد، عنوان کرد که به حمل و نقل عمومی هم کمک می‌کند اما از آنجایی که همه پول صرف یارانه شد، چیزی به حمل و نقل عمومی نرسید.

هاشمی با بیان اینکه از طرف تهران و سایر کلانشهرها از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، دولت و... درخواست می‌کنم که بخشی از بودجه حامل‌های انرژی را به رشد و توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهند، گفت: دقت داشته باشید که اگر نرخ سوخت افزایش یابد اما حمل و نقل عمومی توسعه نیابد، باعث نارضایتی مردم می‌شود و در همین راستا تقاضای وقت ملاقات با لاریجانی را مطرح کردم تا درخصوص این موضوع با وی صحبت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار